• FCBJ

Hur lång tid efter snitt är man helt bra?

Jag akutsnittades för lite mer än 6 månader. Känner i stort sett inte någon smärta från ärret och är inget jag direkt tänker på... Förutom när jag får på mig ett par nytvättade byxor med låg midja. De är ju lite extra trånga när det är precis nytvättade och jag besväras då mycket av ärret då byxorna skaver mot ärret och det gör ont.

Kommer det alltid att vara så eller blir det bättre och isåfall hur lång tid kan det ta?

• Svar på tråden Hur lång tid efter snitt är man helt bra?
  • Evelinas

Jag hade ont i ca 6 månader efter. Och som du beskriver, tighta byxor just över såret kan jag fortfarande inte ha, 3 år efter. Vet inte om det någonsin går över.

• sextiotalist

Olika, själv var jag smärtfri efter en vecka och två månader senare kände jag inte av ärret eller snittet alls. Men det finns de som har tuffare

• sextiotalist
    sextiotalist skrev 2015-04-13 13:29:23 följande:

Olika, själv var jag smärtfri efter en vecka och två månader senare kände jag inte av ärret eller snittet alls. Men det finns de som har tuffare

Glömde, jag har sk medellinjesnitt
  • Archandra

Jag har två snitt. Ont hade jag inte så länge efter snitten, däremot har jag fortfarande känselbortfall och ärren kliar av och till, fyra och ett halvt respektive åtta år senare.

Svar på tråden Hur lång tid efter snitt är man helt bra?