• mswestie

    Min 13åriga dotter är i lag med en 17åring!!

    Hej allihopa! Min tretton åriga tös har nyligen skaffat sig en pojkvän - en sjutton åring! Hur ska jag reagera på detta? Jag har pratat med henne om det här redan och hon har lovat dyrt och heligt att dom inte ska ha sex, hon har även nämt att hon tagit upp med sin pojkvän att hon inte vill, och han hade tydligen svarat att han hällde med. Jag tror på det hon säger, för då och då brukar jag läsa hennes dagbok i smyg. Där har hon antecknat att hon inte vill ha sex med han för att hon är rädd att det då ska ta slut. Hennes pojkvän har kommit hem till oss och har ätit och sånt och verkar vara en ordentlig kille. Men jag är ändå orolig. Vad tycker ni om detta?

    Jag även skeptisk för att hon har haft en jobbig tid nu ett tag innan då hon gjort extremt dumma saker och umgåtts med helt fel folk. Hon är inte heller oskuld. Men nu har dom varit ett par i över en månad och allt verkar okej, men jag vill ha era åsikter och era vinklar!

  • Svar på tråden Min 13åriga dotter är i lag med en 17åring!!
  • puss

    Om han tycker om er dotter och vill henne väl kan detta vara precis vad hon behöver.

  • KakanSmakan

    Jag tycker med att det verkar bra. De är öppna med sin relation och vill varandra väl.

    (För övrigt tror jag att det sista du som förälder bör göra är att lägga sig i deras relation allt för mycket. Var gärna aktiv och intresserad, men inte för "på" eller "anti" på ett sätt som kan kännas dömande, det kan ju tyvärr leda till en mindre revolt. Men det här hade du säkert koll på redan).

    Trevlig helg!

  • mswestie
    driver28 skrev 2015-01-09 21:22:19 följande:

    Precis! Han verkar ju vara bra mot henne och överens. Kan säkert vara bra.


    Ja men problemet är att jag vet ju inte hur han "egentligen" är, han kanske bara bär en särskild mask när han är hos oss? Jag har tagit reda på lite saker om han och fick reda på att han suttit på behandlingshem i somras för att han druckit för mycket alkohol, och det får mig att undra, vem är han iegentligen? Och framförallt: har han ändrat på sig?

    (Han röker dessutom, fast min dotter tillåter han inte att röka när dom umgås och då gör han inte det)
  • Tow2Mater

    Själv skulle jag gå i taket! Alldeles för stor ålderskillnad i den åldern. Hon är ett barn, han är i princip vuxen.

  • JosefinGranqvist89

    Tycker bara du ska hålla koll på din dotter så hennes beteende inte ändras, annars tycker jag det är helt ok. Hade en relation med en 21åring när jag va 14. Dock hade vi sex men det visste även min mamma om. Men Kondom och p-piller va det såklart som gällde.!

  • Tweetie

    Jag hoppas att han är medveten om att han begår ett brott om han har sex med din dotter. Hur mycket hon än samtycker så är det brottsligt att ha sex med någon under 15 år och det ses så allvarligt att han kan hamna i fängelse. Ta ett snack med dem båda om det!

Svar på tråden Min 13åriga dotter är i lag med en 17åring!!