Fjärilslarv skrev 2015-01-10 14:00:46 följande:
xylocainsalva är min heliga riddare när jag har herpesutbrott!! första sekunderna svider som faaaaaan, men sen så bedövas smärtan där nere.
Jo tack jag kände det!! Haha jag trodde först att jag fått med fel salva hem :P Men du har rätt, känns bättre efter en liten stund.
Men ni som har herpes, vet ni vart ni har fått dem ifrån och hur har ni gjort med eventuella partners sedan? Jag trodde först att det var min sambo, som jag träffade för 7 månader sedan, som har smittat mig men jag kan ju lika gärna ha burit på viruset länge. Hur ska vi göra framöver med sex? Han vet såklart att det är herpes jag har, och vi har redan haft en del oskyddat sex så risken finns ju att han redan är smittad (eller är det en garanti kanske?). Tydligen så är ju inte kondom ett jättebra skydd utan det bästa skyddet är att inte ha sex alls. Sen kan jag ju äta medicin men det kanske man inte gör hela livet varje dag? Ska min sambo bara leva med risken att själv bli smittad eller hur ska vi göra?? Jag får så hemskt dåligt samvete för hans skull och jag skäms! :/