Anonym (En till...) skrev 2015-01-11 15:51:04 följande:
Hmm tror inte man kan testa sig om man inte har några symtom....
Jag har herpes och trodde som du att det var svamp första gången. Jag har nog tur som i princip enbart upplever klåda men knappt ingen smärta vid utbrott.
Det första jag fick utskrivet var nåt skit man skulle ta flera tabletter om dagen så fort man kände nåt men det funkade inte alls.Fick då aciklovir att ta varje dag även då jag inte hade herpes - som nån form av förebyggande.
Då jag blev gravid slutade jag med dem o hade kanske nåt enstaka utbrott. Några veckor innan förlossningen tog jag dem igen i förebyggande då man INTE ska ha herpes vid själva födandet. Tror man får kejsarsnitt isåfall då det finns risker för barnet vilka vet jag inte...
Jag kör nu aciklovir så snart jag känner tendens till utbrott o då ger det med sig. Sen tar jag det ett par dagar till för att vara helt säker.
Mina blåsor kommer alltid på samma ställen fast inte på alla varje gång. Just nu har jag dem en liten bit vid sidan om anus. men även jag har haft den äran att få en envis jäkel på klitoris ! : )
Jag brukar köra på xylocain jag med , men har ytterligare ett tips och det är hemorrojdsalvan xyloproct. Den bedövar!
I början fick jag utbrott ofta men nu är det några gånger per år o definitivt i samband med stress, mens eller andra infektioner som förkylning t ex.
Så att vara rädd om sig överlag kan också hjälpa!
Ok det visste jag inte! Men ska kolla upp det lite närmare tror jag..
Usch det låter jobbigt! Jag hoppas innerligt att jag aldrig mer kommer få det men tydligen är risken större ifall man har ett utdraget och besvärligt första utbrott. Vilket jag har. Nu är det verkligen FRUKTANSVÄRT. Jag har sån värk!!! Kommer inte på fråga att gå till jobbet imorrn..
Är det någon som haft riktigt riktigt ont och lyckats döva smärtan på nåt vis? Har hittills käkat 6 alvedon och 2 Ibumetin idag och väntar på att jag ska ta ytterligare 2 alvedon om ett par timmar, på ordination av en sköterska via telefon. Har tyvärr inte Ipren hemma vilket skulle vara bra att kombinera med Alvedonen. Att kunna sova inatt kan jag glömma helt...