• Springsteen

Någon som anlitat sembo för semestern??

VI funderar på att bila i europa i sommar.. Sembo verkar vara ett bra alternativ!! Har ni testat?? eller vilka har ni rest med??? Några tips på vägar??? Var och hur bodde ni???
    När reste ni???? Priser???

De är bara jag o sambon.. så vi behöver inte ta hänsyn till några fler...

• Svar på tråden Någon som anlitat sembo för semestern??
  • Bonanza

Vi hyrde lägenhet i Spanien via Sembo. Det var jättebra, snygga lägenheter, och all kontakt med dem fungerade bra. Det var några år sedan, så jag kommer inte ihåg så mycket. Vi åkte buss ner till Spanien, med något annat bolag.

• Springsteen

oki.. fick för mig att de var ett ganska nytt företag.. aldrig hört om det tidigare... några fler??

• danka25

hej...vi bilar genom europa varje sommar. bla pga att vi har rötter i kroatien , vi har aldrig anlitat sembo men kan säga att vi använder oss av internet sidor som har jätte bra boende som är dubbelt så billiga som sembo är....om ni vill till kroatien o havet så hjälper jag gärna till...

• Springsteen

De är faxtist de vi funderat mest på... men inte bestämt något... vill åka genom salzburg i alla fall för att hälsa på en kompis till min sambo.... Tar tacksamt emot tips på hemsdior m.m.

• peppigapia

vad är sembo för ngt? Jag har kollat runt lite o sökt efter sidor där man kan byta bostad under semestern är sembo en sådan sajt??

danka25 vi har lite planer på kroatien tar villigt emot så mkt info som möjligt vet inte så mkt om landet?!

• danka25

hej alla
    ja lite bilder på split o där var vi brukar vara varje sommar finns i mitt galleri...skriv o fråga det ni är intresserade av så är det lättare fäör mig att hänvisa o hjälpa er med frågorna runt det....
    landet är ju fin o man ska definitivt bila ner, för då kan man hitta sitt speciela vik eller plats...

• Springsteen

www.sembo.se så ser du... de byter inte utan du hyr stugor/lägenheter

danka25.. vilka vägar åker ni??? över vilka städer??? på ett ungefär alltså... Eller lättare.. vilka ställen övernattar ni på???

• danka25

vi åker från gbg ... till helsingborg sen tar vi båten till helsingör 20 min. sen åker vi till puttgarden o färgan till tyskland 40 min, sen brukar vi åka till hamburg, hannover, kassel,nunberg(eller hur man nu stavar det ), passau (strasborg),sen brukar vi åka maribor , sen blir det zagreb sen motorvägen till split, eller om vi åker till bosnien så brukar vi åka zagreb, gradiska sen banja luka , sen hem till min makes familj i prijedor ;) en riktig bra resa...
    vi brukar övernatta lite varstans, (beror på hur trötta vi blir kör bägge två) men i år övernattade vi i passau på vägen ner , o i kassel på vägen upp...det va jätte bra...

• Rexy

Vi åkte i september till Cannes och bodde på ett Sembo-lägenhetshotell. Funkade jättebra! Vi var dock inte nöjda med den lägenheten som tilldelades oss, men som tur var så kunde vi lätt byta. Dom i receptionen var vänliga och tillmötesgående. Sembo har ju ingen personal på plats så som fritidsresor o.s.v, därav de förmånliga priserna..

• NovaLe

Nån som har bilat med baby, jag ska bila till kroatien med 8månaders... Tänka på?

• Tulip

Jag var till Pula, Kroatien, 1991. Jag var bara 15 då, så jag har ingen direkt koll på vilka vägar vi åkte etc (vi åkte bil). Men Sembos lägenhetshotell som vi bodde på var bra, då i alla fall. Det var ju några år sedan... Glad

Jag kikade på hemsidan, men det hotell vi bodde på verkar inte finnas kvar...

På vägen ner tältade vi (campingarna i ex. Tyskland är väldigt fina) och ett par nätter bodde vi på "zimmer frei" (det regnar även söderut ibland Glad).

What do you know for sure?
  • Gerbera

Min bror med familj var nyligen på en resa och bodde först på ett hotell de bokat via Sembo men det var inte alls som det framstod som i beskrivning, de klagade och fick på egen hand byta och krångla till annat hotell. Men Sembo var trevliga och beklagade, tackade för informationen om hotellet och de fick en bra slant tillbaka för besväret. Så det låter ju rätt ok ändå.

• Springsteen

Det här med att åka med barn är jag oxå lite intresserad av!!!! Vet inte om vi kommmer iväg nu i höst ändå av olika anledningar....

Svar på tråden Någon som anlitat sembo för semestern??