• MirandaMay

Overkligt trött, tips för att orka mer?

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i början av mars. På senaste har jag blivit så overkligt trött. Jag orkar absolut INGENTING. Det känns som jag ska storkna/svimma så fort jag är uppe mer än ett par timmar. Jag sover ca 9h varje natt och sover nästan alltid middag mellan 1-2h. Jag jobbar inte nu så jag kan liksom inte varva ned mer. Hos barnmorskan ser alla mina test bra ut.

Någon som har tips på vad jag kan göra för att få mer energi? Det tär på humöret att vara såhär trött hela tiden. Har inte varit så vid tidigare graviditeter. Är 30år och normalviktig dessutom, äter en varierad kost. Tänker att jag kanske behöver träna men håller på att svimma av trötthet efter tio små knäböj.

• Svar på tråden Overkligt trött, tips för att orka mer?
  • Lena

Har du även kollat järndepåerna och inte bara järnvärdet?

• MirandaMay

Barnmorskan har kollat järn via stick i fingret. Äter Niferex sen några månader tillbaka.

Vad innebär järndepåer?

• Lena
    MirandaMay skrev 2015-01-10 13:48:58 följande:

Barnmorskan har kollat järn via stick i fingret. Äter Niferex sen några månader tillbaka.

Vad innebär järndepåer?

Järndepåerna är förrådet av järn i kroppen. Jag minskade massor i depåerna men det syntes knappt på det vanliga järnvärdet men jag blev jättetrött. Med hög dog järn blev det bättre.
  • MirandaMay
    Lena skrev 2015-01-10 16:14:46 följande:

Järndepåerna är förrådet av järn i kroppen. Jag minskade massor i depåerna men det syntes knappt på det vanliga järnvärdet men jag blev jättetrött. Med hög dog järn blev det bättre.

Tack för det tipset! Ska be barnmorskan testa det ordentligt!
Svar på tråden Overkligt trött, tips för att orka mer?