• Anonym (?)

Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?

Jag har ätit piller i nästan 15 år. Aldrig har jag ens reflekterat över min sexlust som jag tyckt varit ganska ok. Endast när jag varit gravid har den blivit mycket mer påtaglig.

Nu är ju snacket om p-piller och sexlust ganska på tapeten. Senast idag ramlade jag över en artikel ¨på expressen. 
    Så nu funderar jag på om det inte alls är graviditeterna som fått mig mer kåt, utan att det är uppehållet med pillerna som gjort det?

Hur känner ni andra kvinnor? Funderar nu på annat alternativ men vad? 

• Svar på tråden Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?
  • Anonym (?)
    Anonym (Japp) skrev 2015-01-10 12:35:40 följande:
    Japp hade INGEN sexlust så länge jag åt p-piller eller minipiller tom. Det var därför jag slutade med skiten. Var trött på att "ställa upp" på sex för mannens skull.
    Vad "bra" att det finns andra! Missuppfatta mig inte! Jag har som sagt aldrig reflekterat över det då jag började när jag blev sexuellt aktiv och endast gjort uppehåll för graviditet. Får jag fråga hur ni skkyddar er istället då? 
  • Anonym (?)

Skönt att läsa om er andra. 
    Det är lite så för mig att kroppen och skallen hänger inte ihop och har aldrig gjort förutom när jag gjort uppehåll med piller i graviditeter. 
    I huvudet känner jag lust men kroppen har svårt att hänga med. Det leder till "press" att bli våt eftersom jag egentligen vill och sen så kan allt låsa sig. 

Får se mig om efter andra alternativ. Maken föreslog kondom nu när jag tog upp det med honom. Har täta barn som det är nu och yngsta är bara 2 månader än.. 

Svar på tråden Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?