• heradas

zürich flygplats, gates?

Hej, ska flyga lite och mellanlandar i zürich, står inget på min biljett vilken gate jag ska flyga ifrån, står bara gatesen på arlanda. När får jag denna informationen? Står den kanske på boardingpasset jag får från flygplatsen i luleå?

ska också mellanlanda på arlanda, gå mellan gate 4 och 5, har 2timmar på mig, jag ska väl hinna äta på max mellan det utan några större problem eller? Reser inrikes till arlanda men utrikes från arlanda.

• Svar på tråden zürich flygplats, gates?
  • Deelicious

Eh. Nej det brukar inte alltid stå i biljetterna men det står ju på en skräm som visar vart alla flyg går ifrån, inte svårare än så :)

• Passionsfrukt

Det är inte alltid man får gates på bytesplatserna redan då man reser från första platsen. Det finns tavlor med flightnumner och gates på flygplatsen i Zürich (på alla flygplatser). Om det är några oegentligheter (typ att det inte står nån gate, har hänt mig 1 gång på typ 10 resor) så går man till en infopunkt, de hjälper en Glad Zürich flygplats är stor men där är lätt att hitta. (En gång stod det en gatenummer på min biljett och en helt annan på tavlan, det var i Helsingfors, jag gick och frågade och damen i infon sa att det alltid är tavlan som gäller, då den alltid är uppdaterad.)
    Lycka till!

• heradas

Nån som har svar angående min fråga om jag bör hinna äta på max på 2h mellanlandning? :)

• Harmagedon
    heradas skrev 2015-01-10 15:29:52 följande:

Nån som har svar angående min fråga om jag bör hinna äta på max på 2h mellanlandning? :)

Du menar nog terminal 4 och 5. Det är ca 10 minuters promenad så du kommer nog hinna. Men det beror väl på om du behöver checka in och ut bagage och gå igenom security på Arlanda.
  • snedtak
    heradas skrev 2015-01-10 15:29:52 följande:

Du hinner absolut äta, men är du ovan skulle jag rekommendera att du tar dig till terminal 4 först och hittar något att äta där. Det är ett mindre utbud, men om du är ovan vid att flyga kan det kännas skönt att inte ha säkerhetskontroller osv. kvar att hitta efter maten, utan att direkt veta att du kan gå till din gate.

Vilken gate du flyger från på terminal 4 finns på tavlorna på flygplatsen.
  • Sorbus

Vilken gate flyget ska gå från brukar inte framgå så långt innan. Jag tror du kanske blandat ihop terminal och gate, så det är info om terminalerna du fått fått för Arlanda, inte gate. Men var inte orolig, det kommer att finnas tydlig info på skärmarna på flygplatsen och det är tydligt skyltat så man hittar.

Här finns en karta över arlanda om du vill få en känsla för hur det är upplagt innan resan

www.swedavia.se/arlanda/shopping-mat-service/hitta-pa-flygplatsen/

Svar på tråden zürich flygplats, gates?