Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Snål bröllopspresent?

det kändes otacksamt faktiskt att inte uppskatta det man får.   

på interflora kan man köpa mycket . Jag skulle nog köpa en fin vas eller kruka för pengarna , en present som består.  Ta fram den och fylla med färska blommor på en bröllopsdag tex.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Anonym (brud) skrev 2015-01-10 17:09:31 följande:
    Samtidigt, jag vet inte riktigt vad det är jag ska uppskatta i gåvan? Den är i mitt tycke både snål och fantasilös. De blir bjudna på en fantastisk middag på ett jättetrevligt ställe och de kan inte ens anstränga sig mer än att köpa ett presentkort för 300 kr? 

Här hade vi bröllopet förresten, för er som undrar: www.krusenbergherrgard.se/ 
    om dom köpt en vas för samma pengar på nån inredningsbutik - hade det fortfarande varit snålt?
  • Nyfiken gul
    Nyfiken gul skrev 2015-01-10 17:15:16 följande:
    om dom köpt en vas för samma pengar på nån inredningsbutik - hade det fortfarande varit snålt?
    alltså att du inte haft nån aning om priset på gåvan utan bara sett att det varit en vas . (men att gåvan i sig hade varit i samma prisklass som presentkortet) 
  • Nyfiken gul
    ica skrev 2015-01-10 17:15:56 följande:
    Det hade i alla fall visat lite omtanke och fantasi.
    så det är inte summan du reagerar på utan presentkortet som sådant. 
  • Nyfiken gul
    Anonym (brud) skrev 2015-01-10 17:19:09 följande:
    Ja, fortfarande snålt, men ändå lite bättre. Hade det varit på ex Cervera hade vi kunnat köpa glas eller en skål eller något som sedan påminde oss om bröllopet. Interflora signalerar ju en bukett blommor som vissnar och dör inom två veckor. Inget man kan behålla och minnas. Vilket jag tycker framförallt bröllopspresenter är idag (när man inte behöver brödrostar, våffelhjärn och annat för att rusta det nya, gemensamma hemmet). 
    men interflora är inte bara snittblommor.  Då har du faktiskt dumma fördomar.  

och det  kan inte vara givarens fel att du drar förhastade och felaktiga slutsatser.
Svar på tråden Snål bröllopspresent?