Inlägg från: hägande rumpan |Visa alla inlägg
  • hägande rumpan

Snål bröllopspresent?

LaLola skrev 2015-01-10 16:57:24 följande:

Jag tycker att ni borde uppskatta presenten ni fick oavsett vad den kostade.

Du lever i en drömvärld. Vänligen slå upp ett tält i skogen och bosätt dig där förevigt!
  • hägande rumpan

Ja, det var fruktansvärt snålt. I gengäld skulle jag baka en muffins och  slå in i present

• hägande rumpan
    LaLola skrev 2015-01-10 19:39:18 följande:
    Drömvärld? På vilket sätt då?
    Slå upp ett tält och bosätt dig där baby
  • hägande rumpan
    sextiotalist skrev 2015-01-10 19:44:10 följande:
    det undrar jag också, men jag funderar om inte den yngre generationen har drabbats av någon hybris, jag har inga som helst minnen att, när mina vänner gifte sig, hade några problem med kostnaden på bröllopspresenter. 
    Sedan, som jag skrev innan, så finns det fortfarande unga personer som inser att folk inte har jätteekonomier och det viktigaste har varit närvaron, inte presenten.
    Alltid när jag läser dina inlägg (oavsett vilken tråd) så tänker jag på kokt korv med bröd, ketchup och senap på.
  • hägande rumpan
    LaLola skrev 2015-01-10 19:51:00 följande:
    Mm jag såg att du skrev det förut men nu var det ju inte det jag undrade över. Så svårt att haja vad jag ville veta var det väl ändå inte?
    Då påstår dig bli glad för 300 kr från tre stora familjer. Näää....du skulle nog hålla god min, men hemma skulle du tycka det var snålt. Slå upp ett tält nu.
Svar på tråden Snål bröllopspresent?