Inlägg från: nymedlem |Visa alla inlägg
  • nymedlem

Snål bröllopspresent?

Anonym (min) skrev 2015-01-11 20:18:38 följande:

Jag hade heller inte fattat vad jag ska med ett presentkort på interflora? Visst man kan köpa snittblommor för 300 kr, men vad är det för en bröllopspresent till ett brudpar?

Gillar ej att få blomster buketter eftersom de ändå vissnar efter någon dag och så blir allt bara smutsigt runt om kring av pollen och annat torrt som blommorna fäller och vasen blir brun skitig. Nej tack.

De flesta vet om att jag då föredrar choklad som man i alla fall kan äta upp och njuta av!

Choklad finns på intrrflora!
  • nymedlem
    Anonym (Snålisar!) skrev 2015-01-12 01:43:33 följande:

Fast om du hittar en vacker burk för några kronor på loppis/myrorna/röda korset och bakar läckra småkakor som du fyller den med och knyter fast en vackert band runt tror jag skulle bli betydligt mer uppskattat än ett fjuttigt presentkort på interflora.. 

Har man inte pengar får man helt enkelt vara lite mer kreativ och kanske lägga mer av sin tid. Det tycker jag de flesta i den här tråden har försökt att säga- det sitter inte i pengarna utan i det totala ointresset att visa brudparet sin uppskattning. 

Nej usch, då skulle jag MKT mer uppskatta ett presentkort än en gammal burk med kakor.
  • nymedlem

Jag skulle inte ens reflektera över en sån här sak. Tycker det är mkt märkligt.

Svar på tråden Snål bröllopspresent?