Inlägg från: Anonym (HJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (HJ)

MF/MA vad kommer hända?

I v 6 finns det inget foster som går att se, kommer nog komma klumpar med blod men inget foster.
    Sen om de gör mycket ont är individuellt men ta 2 alvedon eller ipren om du känner att de börjar göra ont, ta en varm dusch eller ha en riskudde bak i  ryggen eller på magen. 
    Tråkigt med MA :( gick precis igenom ett själv, men då hade graviditeten stannat i v 9, men forstsatt till v 11 då jag fick de bekräftat på vul. Fick tabletter för att de skulle komma igång och fick hjälp på sjuikhuset tills de var klart. För mig gjorde de inte spec ont, fick värtabletter ochde kändes som lite mensvärk bara. 
    Blödde inte jätte mycket, men som en väldigt riklig mens ungefär, men även det är individuellt. 

• Anonym (HJ)

Fick äl efter 2.5 vecka, mensen kom 2 veckor därefter. Inne på försök 3 nu och hoppas de lyckas snart igen!

Du kan ha sex igen när du slutat blöd helt.

• Anonym (HJ)
    Anonym ( ) skrev 2015-01-10 18:39:58 följande:
    Hade du några förvarningar på att graviditeten avstannat? Jag har haft gravsymtom precis som vanligt och endast en ljusbrun strimma i en flytning för några veckor sedan som skulle kunnat vara ett tecken men inget annat. Känns så snopet!
    Jag kände mig aldrig gravid, hade rosa flytningar till och från en tid men eftersom de bara va rosa flytningar som kom på pappret ibland och inga mängder blod så trodde jag bara de berodde på sköra slemhinnor eller liknande. (hade så när jag vänta sonen också och de gick bra).

Ja usch jag är fortfaranade väldigt ledsen, det här hände i mitten av oktober så de är ändå 3 månader sen men tänker fortfarande på det nästan varje dag :(

Hade fått se ett hjärta slå i v 7 också så jag trodde verkligen de skulle gå bra.
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-10 18:59:50 följande:
    Åh hade du fått se ett hjärta, då andas man ju ut lite. Jag har också haft lite rosa/ljusbruna flytningar i mina tidigare graviditeter så jag tänkte inte mycket på det. Behöver ju förvisso inte haft med MAt att göra... Jag kommer boka privat vul nästa graviditet. Känns helt värdelöst att vara gravid i 4 nästan 5veckor och hinns planera och drömma när graviditeten avstannat långt tidigare. Förstår att du är ledsen! Hoppas vi båda blir gravida igen snarast möjligt!
    Ja jag kommer nog boka 2 vul innan rul.
    Ett i v 10 och ett i v 12- 13 kanske, vill inte gå runt och tro att jag är gravid igen utan att fostret lever :(

Ja de hoppas vi!! :)
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-10 18:59:50 följande:
    Åh hade du fått se ett hjärta, då andas man ju ut lite. Jag har också haft lite rosa/ljusbruna flytningar i mina tidigare graviditeter så jag tänkte inte mycket på det. Behöver ju förvisso inte haft med MAt att göra... Jag kommer boka privat vul nästa graviditet. Känns helt värdelöst att vara gravid i 4 nästan 5veckor och hinns planera och drömma när graviditeten avstannat långt tidigare. Förstår att du är ledsen! Hoppas vi båda blir gravida igen snarast möjligt!
    Ja jag kommer nog boka 2 vul innan rul.
    Ett i v 10 och ett i v 12- 13 kanske, vill inte gå runt och tro att jag är gravid igen utan att fostret lever :(

Ja de hoppas vi!! :)
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-11 21:24:13 följande:
    Det blöder som första dagarna i en vanlig mens fast när jag satt på toa kände jag hur det åkte ut lite klumpar (ursäkta detaljerna). Har som mensvärk samt att det ilar och sticker i livmodertappen. Så det känns som jag har detta under kontroll. Ska till gyn i morgon så då får jag veta om det skött sig självt eller inte.
    Skönt att de ändå verkar gå bra. Hoppas kroppen återhämtar sig bra nu efteråt så ni kan börja försöka igen!
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-12 13:01:49 följande:

Fy, foster och allt var kvar trots blödning. Blir skrapning i morgon.

:( Men då vet du ju att allt blir klart imorgon iaf så då är de bara att vänta på att sluta blöda sen!
    Skapningen är väl relativt smärtfri (kan kan va lite öm efteråt) men du blir väl sövd? och går snabbt har jag förstått det som? 
Svar på tråden MF/MA vad kommer hända?