• Anonym (:()

MF/MA vad kommer hända?

I onsdags fick jag veta på ett vul att graviditeten avstannat i vecka 6 skulle varit i vecka 10. Nu idag har det börjat blöda lite och jag är jätteorolig för vad som kommer hända. Kommer det komma ut ett foster som man kan se? Kommer det göra jätteont? Kommer det fostervatten (livmodern har ju fortsatt växa som om den var i vecka 10)Kommer det forssa blod? Hur ont kan det göra, som världmästare? Har en tid på måndag för att få hjälp att sätta igång allt men det verkar ju som att naturen hinner sköta detta innan... Ringde 1177 och frågade men de kunde inte svara på mina frågor då de var dåligt insatta. Har aldrig haft ett missfall innan och om någon skulle vilja berätta lite så skulle jag vara väldigt tacksam!

Hur snabbt brukar ÄL komma igång och kan jag försöka bli gravid igen när jag slutat blöda?

• Svar på tråden MF/MA vad kommer hända?
  • Anna Hbg

Jag hade också ett ma nyligen. Fick hjälp med att få igång allt den 22/12 på sjukhuset. Tog ca 12 h och krävdes 3 omgångar cytotec. Hade ont men fick tens och smärtlindring, panodil, morfin och diklofinak.

Blödde som en riklig mens och fick ut 2 STORA klumpar, antagligen hinnsäck och moderkaka, sen fick jag även ut några mindre klumpar.

Blöder fortfarande men inte alls lika mycket som de första veckorna efter ma.

Hade blött några veckor redan men de hittade ett pickande hjärta i v. 7 ca så fick upp hoppet lite men en vecka efter dte blödde jag rött mycket och åkte in till kl för ännu en koll som visade att graviditeten avstannat precis.

• Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-10 18:59:50 följande:
    Åh hade du fått se ett hjärta, då andas man ju ut lite. Jag har också haft lite rosa/ljusbruna flytningar i mina tidigare graviditeter så jag tänkte inte mycket på det. Behöver ju förvisso inte haft med MAt att göra... Jag kommer boka privat vul nästa graviditet. Känns helt värdelöst att vara gravid i 4 nästan 5veckor och hinns planera och drömma när graviditeten avstannat långt tidigare. Förstår att du är ledsen! Hoppas vi båda blir gravida igen snarast möjligt!
    Ja jag kommer nog boka 2 vul innan rul.
    Ett i v 10 och ett i v 12- 13 kanske, vill inte gå runt och tro att jag är gravid igen utan att fostret lever :(

Ja de hoppas vi!! :)
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-10 18:59:50 följande:
    Åh hade du fått se ett hjärta, då andas man ju ut lite. Jag har också haft lite rosa/ljusbruna flytningar i mina tidigare graviditeter så jag tänkte inte mycket på det. Behöver ju förvisso inte haft med MAt att göra... Jag kommer boka privat vul nästa graviditet. Känns helt värdelöst att vara gravid i 4 nästan 5veckor och hinns planera och drömma när graviditeten avstannat långt tidigare. Förstår att du är ledsen! Hoppas vi båda blir gravida igen snarast möjligt!
    Ett i v 10 och ett i v 12- 13 kanske, vill inte gå runt och tro att jag är gravid igen utan att fostret lever :(

Anonym (HJ) skrev 2015-01-10 19:12:29 följande:

Jag tänker boka ett VUL i vecka 8 och sen tänkte jag göra ett kub så slipper jag begära 2st vul. Kub görs ju ändå runt vecka 12 har jag för mig.
    Anna Hbg skrev 2015-01-10 19:12:22 följande:

Jag hade också ett ma nyligen. Fick hjälp med att få igång allt den 22/12 på sjukhuset. Tog ca 12 h och krävdes 3 omgångar cytotec. Hade ont men fick tens och smärtlindring, panodil, morfin och diklofinak.

Blödde som en riklig mens och fick ut 2 STORA klumpar, antagligen hinnsäck och moderkaka, sen fick jag även ut några mindre klumpar.

Blöder fortfarande men inte alls lika mycket som de första veckorna efter ma.

Hade blött några veckor redan men de hittade ett pickande hjärta i v. 7 ca så fick upp hoppet lite men en vecka efter dte blödde jag rött mycket och åkte in till kl för ännu en koll som visade att graviditeten avstannat precis.

Men fy vad länge du behövt blöda. Har vänner som gjort abort med cytotek och de har blött jättelänge. Om detta inte sköter sig själv så tror jag att jag vill skrapas under narkos. Hon jag pratade med i telefon nämnde att man fick välja här där jag bor.
    Anonym (HJ) skrev 2015-01-11 21:03:34 följande:

Hur går det för dig?

Det blöder som första dagarna i en vanlig mens fast när jag satt på toa kände jag hur det åkte ut lite klumpar (ursäkta detaljerna). Har som mensvärk samt att det ilar och sticker i livmodertappen. Så det känns som jag har detta under kontroll. Ska till gyn i morgon så då får jag veta om det skött sig självt eller inte.
  • Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-11 21:24:13 följande:
    Det blöder som första dagarna i en vanlig mens fast när jag satt på toa kände jag hur det åkte ut lite klumpar (ursäkta detaljerna). Har som mensvärk samt att det ilar och sticker i livmodertappen. Så det känns som jag har detta under kontroll. Ska till gyn i morgon så då får jag veta om det skött sig självt eller inte.
    Skönt att de ändå verkar gå bra. Hoppas kroppen återhämtar sig bra nu efteråt så ni kan börja försöka igen!

Fy, foster och allt var kvar trots blödning. Blir skrapning i morgon.

• Anonym (HJ)
    Anonym (:() skrev 2015-01-12 13:01:49 följande:

Fy, foster och allt var kvar trots blödning. Blir skrapning i morgon.

:( Men då vet du ju att allt blir klart imorgon iaf så då är de bara att vänta på att sluta blöda sen!
    Skapningen är väl relativt smärtfri (kan kan va lite öm efteråt) men du blir väl sövd? och går snabbt har jag förstått det som? 
Svar på tråden MF/MA vad kommer hända?