• Acke76
    Äldre 10 Jan 19:08
    2896 visningar
    5 svar
    5
    2896

    Övervikt

    Är det många män som stör sig på övervikt hos tjejer? Man har en normalviktig tjej som naturligtvis får övervikt efter barnafödande och om hon dessutom aldrig tränar eller rör på sig så kommer kilona som ett brev på posten. Vet att mina kompisar benämner sina tjejer som feta efter barnafödande. Jag oroar mig för att inte längre tända på min tjej om/när vi får barn. En ytterst ytlig tanke men verkar vanlig(?) Hur tänker ni pappor om detta? Ni mammor?

  • Svar på tråden Övervikt
  • dirty8­8
    Äldre 11 Jan 01:20
    #1

    Feta människor är generellt mindre attraktiva i folk ögon. Att kvinnors kroppar oftast går åt helvete av graviditeter är ett av naturens stora spratt. Det kan dock undvikas till stor del om kvinnan inte går in i mentaliteten att "nu är hon gravid så därför kan hon äta vad som helst när som helst och hur mycket som helst". 

    Tror dock inte du behöver oroa dig särskilt mycket för att inte längre tända på din tjej. Det kommer du säkert göra. Finns ju säkert några känslor för henne som gör att du inte kommer bry dig lika mycket som om ni var främlingar

  • Acke76
    Äldre 11 Jan 10:28
    #2

    Jag TROR gåvan man får (barnet) gör att man ser sin partner på ett annat sätt.

    Om man redan innan graviditet äter mer än vad man gör av med och inte tkr om att röra på sig så blir det fetma av det hela. Min tjej följer inte med på promenader(har hund) hon är redan nu lite överviktig och har aldrig rört på sig. Försöker uppmuntra henne att promenera och att hon o jag ska börja träna ihop. Själv rör jag på mig sedan över 30 år så det ingår i min livsstil. Vill så gärna ha en partner där rörelse ingår i livsstilen. Hennes dåliga kondition märks när hon rider mig. 1-2 minuter orkar hon innan hon tvingas avbryta.

    Jag vet jag har ytliga tankar men tycker en rörlig livsstil är jätteviktigt. Hur får man en partner att vilja röra på sig utan att trycka ner hen ?

  • Äldre 19 Jan 19:38
    #3
    Acke76 skrev 2015-01-11 10:28:07 följande:

    Jag TROR gåvan man får (barnet) gör att man ser sin partner på ett annat sätt.

    Om man redan innan graviditet äter mer än vad man gör av med och inte tkr om att röra på sig så blir det fetma av det hela. Min tjej följer inte med på promenader(har hund) hon är redan nu lite överviktig och har aldrig rört på sig. Försöker uppmuntra henne att promenera och att hon o jag ska börja träna ihop. Själv rör jag på mig sedan över 30 år så det ingår i min livsstil. Vill så gärna ha en partner där rörelse ingår i livsstilen. Hennes dåliga kondition märks när hon rider mig. 1-2 minuter orkar hon innan hon tvingas avbryta.

    Jag vet jag har ytliga tankar men tycker en rörlig livsstil är jätteviktigt. Hur får man en partner att vilja röra på sig utan att trycka ner hen ?


    det kom en stor omtalad studie nu som visar att det är farligare att vara inaktiv än att vara fet så det kan du ju berätta för henne här är en  länk till en artikel om det :

    www.metro.se/nyheter/forskning-storre-risk-att-do-om-du-sitter-still-an-om-du-ar-overviktig/Hdzoan!M9n13JrLyxq40SuZU7wgvg/

    Det är nog det smidigaste sättet att lägga fram det på, att det är för hälsans skull och inte utseendet utan det får man bara på köpet! Det är den bästa inställningen också om man vill ha en livsstilsförändring och inte bara hålla på och jojo-träna och jojo-banta. 
  • K grrl
    Äldre 19 Jan 20:06
    #4

    För min del har det varit tvärtom, det vill säga att jag bryr mig mer om hälsa sedan jag fick barn. Dessutom har träningen blivit ett sätt att få egentid efter lång mammaledighet. Nu har jag i och för sig inte gått upp i vikt under graviditeterna (fettvikt alltså) och det underlättar förstås.

    Resultatet är att jag är snyggare än vad jag någonsin har varit. Jag älskar min kropp och vad den kan göra, alltså vill jag ta hand om den.

  • Äldre 27 Feb 17:00
    #5

    Jag tycker det är lika irriterande med män som inte bryr sig om övervikt hos tjejen, som män som inte bryr sig om undernäring hos tjejen.
    Enligt mig skall man bry sig.

Svar på tråden Övervikt