• LinaE80

Två graviditeter med massa symtom(illamående, växtvärk, trötthet osv) och den tredje utan symtom. Hur normalt är det?

Jag undrar hur det har gått för Er som har mått olika från grav till grav? Jag är i V 7 (6+4) och väntar mitt tredje barn. Två tidigare gångerna har jag varit jätteillamående vid den här tiden och har haft jätte stora och ömma bröst samt växtvärk. Den här gången fick jag stora och ömma bröst vid V 3-4 fram till ca V 5 men nu den senaste veckan har brösten blivit normala och jag känner inget alls. Har någon annan varit med om det tidigare och hur har det gått?

• Svar på tråden Två graviditeter med massa symtom(illamående, växtvärk, trötthet osv) och den tredje utan symtom. Hur normalt är det?
  • MoLsMamma

Jag har tvärtom.. Med mina två första hade jag typ inga symptom alls.. Inte en uns illamående eller så. Nu med trean (är i v 7+2) så har jag alla symptom man kan ha typ, mår illa hela tiden etc. Så nog kan det va olika! Grattis förresten :)

• LinaE80

Skönt att höra. Jag vet att graviditeter kan vara olika men tycker bara att om två har varit mer lika varför tredje är helt olik. Men det är väl så.

• Timglas
    LinaE80 skrev 2015-01-10 19:13:35 följande:

Jag undrar hur det har gått för Er som har mått olika från grav till grav? Jag är i V 7 (6+4) och väntar mitt tredje barn. Två tidigare gångerna har jag varit jätteillamående vid den här tiden och har haft jätte stora och ömma bröst samt växtvärk. Den här gången fick jag stora och ömma bröst vid V 3-4 fram till ca V 5 men nu den senaste veckan har brösten blivit normala och jag känner inget alls. Har någon annan varit med om det tidigare och hur har det gått?

Har två pojkar sedan -09 och -11, gravid med tredje nu och de är som dag och natt. Kräkts sedan dag ett med båda pojkarna, sovit och ätit mig igenom graviditeten med både migrän och ömma fogar i tidiga veckor - nu ingenting..
  • Emeralda

Jag har också börjar noja mig för uteblivna symtom. Mina två första graviditeter hade jag superömma bröst och mådde illa dygnet runt samt att jag har för mig att jag hade växtvärk mest hela tiden.

Nu hade jag superont i magen precis runt tiden när jag skulle haft mens men sen när jag testat positivt försvann "mensvärken" och brösten är inte lika ömma längre och illamåendet har inte visat sig alls än. Jag är i 6+0 idag.

• Emeralda
    Emeralda skrev 2015-01-24 10:18:18 följande:

Jag har också börjar noja mig för uteblivna symtom. Mina två första graviditeter hade jag superömma bröst och mådde illa dygnet runt samt att jag har för mig att jag hade växtvärk mest hela tiden.

Nu hade jag superont i magen precis runt tiden när jag skulle haft mens men sen när jag testat positivt försvann "mensvärken" och brösten är inte lika ömma längre och illamåendet har inte visat sig alls än. Jag är i 6+0 idag.

Jag tar tillbaka det där om brösten...idag har jag knappt kunnat gå för dom har varit så tunga och ömmat. Att ta av BH:n nu på kvällen gjorde svinont!
  • aleakim

Jag vet inte hur vetenskapligt bevisat det är direkt men tydligen är det väldigt vanligt att tredje graviditeten är väldigt olik de två första. En vän till mig pratade med sin bm om detta, för hennes första två graviditeter var superenkla medan nr tre bara bjöd på spyor och foglossning. Barnmorskan hade tydligen fnissat lite och sagt att det var vanligt att ha det såhär. 

Själv har jag en väldigt enkel graviditet bakom mig, medan jag nu med tvåan bara kräks och mår skitkasst. 

• demons

Med nummer ett hade jag morgonillamående fram till v. 12-14 sådär. Ständig huvudvärk och foglossning på slutet, men annars ingen särskild jobbig graviditet.

Den här gången mår jag superskit. Är i vecka 27 (26+6) och har mått illa sedan vecka 12. Innan jul var det hemskt på jobbet med kräkningar 4-6 gånger i timman.Orkade inte vara där hela dagarna.
    Nu mår jag illa i princip varje dag, men kräks kanske bara 2 dagar i veckan.
    Finns det ingen ändå på illamåendet?

Svar på tråden Två graviditeter med massa symtom(illamående, växtvärk, trötthet osv) och den tredje utan symtom. Hur normalt är det?