-
Men nu har du ju helt fel!!Anonym (Lisa) skrev 2015-01-11 00:08:05 följande:Fantastiskt att vi nu har ett vaccin mot livmoderhalscancer, så att unga kvinnor slipper drabbas av detta -
Att vaccin mot livmoderhalscancer gor så att unga kvinnor slipper drabbas av det. Helt fel, eftersom vaccinet bara skyddar mot en del av de olika visusena som kan ge detta. Om nåt, invaggas kvinnorna i en falsk trygghet och kanske utsätter sig själva for hogre smittrisker på grund av det.Ann Cistrus skrev 2015-01-11 08:02:30 följande:Vad är det som är helt fel? -
Din kommentar "Fantastiskt att vi nu har ett vaccin mot livmoderhalscancer, så att unga kvinnor slipper drabbas av detta" var vad jag kommenterade, och den kommentaren är helt fel, eftersom vaccinet inte gor sa att vaccinerade kvinnor slipper drabbas av cancern. Du menade kanske inte vad du skrev, utan du menade kanske att vaccinet kan minska risken att drabbas.Ann Cistrus skrev 2015-01-11 18:45:13 följande:Ok, du menar så. Jo, men det betyder ju inte att det är helt fel att det finns ett vaccin som skyddar mot hpv. Det är möjligtvis delvis fel. Det skyddar ju faktiskt i någon mån. -
Jo det finns anledningar for friska också. T ex en anledning kan vara att minska risken att behova vara hemma i en vecka eller två for att man blir sjuk, eller med sjuka barn. En annan är att drabbas man av influensan iallafall, kan den bli lindrigare än den skulle varit om man inte vaccinerats.elmadumle skrev 2015-01-11 17:47:36 följande:Det finns ingen anledning att vaccinera sig mot influensa om man själv är frisk för övrigt. Det är ju därför riskgrupper rekommenderas att vaccinera sig.
-
Gör de inte?medicin skrev 2015-01-12 19:41:11 följande:Varför tror ni vaccinerare att aluminiumkstruller,fat,stekpannor,knivar,gafflar,skedar,mm,mm inte längre säljs???
IKEA säger t ex på sin hemsida: "Men eftersom aluminium är en mjuk metall så kan kokkärl i enbart detta material lätt repas och missfärgas. Därför kombinerar vi aluminium med en non-stickbeläggning i våra kok- och stekkärl. Det förhindrar maten från att bränna fast."
"Det är inte farligt att använda stekpannor, formar eller kastruller av aluminium. Om man lagar mat i aluminiumpannor eller aluminiumkastruller kan man få i sig ytterst små mängder av aluminium och mycket litet av det man får i sig tas upp i kroppen.
Sura livsmedel löser däremot ut mer aluminium än andra. Detta innebär sannolikt ingen hälsorisk, men säkerhetsmarginalen minskar.Därför avråder Livsmedelsverket konsumenter och kökspersonal från att tillaga, värma upp eller förvara sura livsmedel i kastruller, formar, dricksflaskor och andra kärl av aluminium som saknar skyddande beläggning.
Med sura livsmedel menas
saft, juice, soppor, krämer eller mos av rabarber, bär och frukt,
soppor, såser och inläggningar av till exempel tomater och surkål."
www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/I-koket/Varfor-ska-man-inte-anvanda-aluminiumkarl-eller-folie-till-sura-livsmedel/ -
Och vilket samband har det? Min har inte heller varit skjuk särskilt mycket alls, och han har blivit vaccinerad. Och han äter ganska mycket godis, det måste nog vara sockret som håller honom frisk ;)Tezziz81 skrev 2015-01-10 23:59:43 följande:Mina barn är inte alls vaccinerade, de har inte ens fått den tramsiga K-vitamin sprutan vid förlossningen och guess what?
Jag kan räkna alla mina barns små förkylning på händerna..
-
Vi har atombomber och annat som är mycket effektivare och billigare. För att inte tala om alla islamiska terrorister som gärna gör smutsjobbet. De är säkert sponsrade av världens styrande som vill minska befolkningen! Betydligt effektivare sätt alltså än dem du anger. Och ju fler svenskar som snart kan tas livet av, ju fler invandrare kan importeras! Det måste ju vara målet och hela syftet eller hur?medicin skrev 2015-01-14 00:54:11 följande:msfry
Du har ännu inte fattat,minska befolkningen genom alla onödiga ämnen som läggs i vaccinerna
bla bla bla bla