Världens mest misslyckade 30-åring?
Jag är strax över 30, har aldrig haft ett heltidsjobb och kommer förmodligen aldrig ha, har ett gäng psykiska diagnoser, hade fram tills förra året aldrig haft ett förhållande, har inte körkort eller bil eller en utbildning eller barn, bara bott i hyreslägenheter och vore det inte för min karl skulle jag aldrig kunna göra något annat heller. Men jag känner mig inte misslyckad. Jag kan bara utgå ifrån mig själv och mina egna förutsättningar.
När man är deprimerad är det lätt att se allt det negativa i sitt liv och dra slutsatsen att man är , jag vet absolut hur det är. Man jämför sig med andra och tycker att man måste ha uppfyllt vissa saker för att vara lyckad. Det finns förmodligen massor av människor som upplevt mer än du, men som ändå känner sig misslyckade. Samtidigt som det finns de som upplevt mindre som inte alls känner sig misslyckade. Det handlar om hur man ser på livet och sig själv. Är man deprimerad, lider av ångest etc så är det klart man känner sig misslyckad.
Om du jobbar på att må bättre i dig själv, så kommer du säkert finna att det gör att du känner sig mindre misslyckad, mer än vad det skulle göra om du "bara" prickade av saker på din lista.