• Anonym (xx)

Världens mest misslyckade 30-åring?

När jag var 30 hade jag precis börjat på universitetet. Jag träffade min sambo det året. Han som jag nu 12 år senare bor tillsammans med och har ett barn tillsammans med. Jag hade inte rest jorden runt. Faktum var att jag hade gjort en utlandsresa, till London, när jag var 16. Jag hade jobbat med ett slitsamt dåligt betalt jobb. Jag bodde ensam med min hund. Några år senare tog jag examen från universitetet och vi bestämde oss för att skaffa barn. Skaffa är ett dumt ord har jag insett. Det tog fyra år och ett förlorat barn i v 23 innan vi fick vårt barn och då hade jag fortfarande inte ett fast jobb. Nu är jag 42 och har ett barn, sambo och ett lagom välbetalt jobb. Vi bor dock fortfarande i en hyresrätt och vi är inte gifta. Jag har utökat mitt resande med ytterligare en resa till London på dessa 12 år. Resor flera gånger per år är definitivt inget vi har råd med. Hur som helst är jag nöjd ändå. Jag har slutat jämföra mig med andra. Visst skulle det vara kul att ränna till Thailand eller Jamaica eller åka skidor i Canada, men det är inte så tokigt att fiska röding med svärföräldrarna heller. Att man behöver följa ett visst mönster för att bli vuxen tycker jag är BS. Försök göra det du mår bra av och försök hitta guldkornen som inte kostar så mycket. Se världen kan man numer göra på internet

Svar på tråden Världens mest misslyckade 30-åring?