Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Stackars barn

Så sorglig du är TS. Jag har flera vänner som fått barn sent och de är alla nog i bättre form än många kring 20. Nu är vi 50+ (de flesta av oss) och oss hittar du i gym, i löpspåret och på cyklar. Flera av oss tränar med våra barn.

Eller så hittar du oss i stallet där gamlingarna utan problem mockar boxar, bär tunga balar.

Att hånfullt hyscha sina barn och säga att de är med sina mor/farföräldrar visar på att du ännu inte är torr bakom öronen och behöver mogna lite till.

• sextiotalist
    Darimna skrev 2016-05-22 15:43:09 följande:

Jag tycker också det är sorgligt. Men inte alls av den anledningen. 

Utan för att barnet t ex inte får ha mor/farföräldrar som är unga och aktiva och roliga lekkamrater som de flesta barnbarn får. 

Och att deras föräldrar riskerar att dö ifrån dem innan de själva blivit gamla tycker jag är hemskt sorgligt. 

Min mamma kommer antagligen inte dö förrän jag själv blivit mormor och detsamma gäller för mina barn. Tycker det borde vara så för alla. 

Lekkamrater är väl jämnåriga och ofta har man en annan relation med den äldre generationen. Min mormor och jag hade det toppen ihop, men lekte gjorde hon aldrig.

För övrigt är snittåldern för att föda första barnet strax innan 30, så de vanligaste är nog att de flesta far- och morföräldrar är kring 60 när första barnbarnet kommer.

Nä, jag tror nog att min mamma kommer hinna få sitt första barnbarnsbarn innan hon dör.

Min svärmor har precis fått första barnbarnsbarn och hon var kring 20 när hon fick sitt första.

Min väninna var också 20 när hon fick sitt första ingen av hennes föräldrar lever och barnbarn har hon inga.

Och vad vet du? Dina barn kanske väljer att vänta länge innan de väljer att skaffa famlj.
Svar på tråden Stackars barn