Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Avföring från slidan?! Någon mer?

Någon som har fått avföring genom slidan? Det jag upplever är som diare som kommer ut ur slidan :-O!
    Jag har fött två barn och senast var 2010 och då sprack jag mycket och fick sys, men hade inte några problem med att avföringen kom från fel ställe.
    Detta problemet har tillkommit nyligen. Har även problem med urin och har kateter.
    Jag undrar om någon har upplevt detta och hur har det gått för er??

• Svar på tråden Avföring från slidan?! Någon mer?
  • Anonym (Jenny)

Jag har inte sökt för detta. Har väldigt svårt att kontakta sjukvården av olika anledningar. Jag har kramper i urinblåsan och det läcker ju mycket då men jag har aldrig tidigare upplevt att det kommit avföring. Vilken sorts vård bör man söka? Vårdcentral, kvinnovård eller annat? Kan inte höra av mig till sjukvården förrän tidigast om några dagar.

• Anonym (Jenny)

Ja jag är nästan helt säker eftersom det är sån färg och det luktar plus att det blir som "pruttar" som vanligtvis kommer från rumpan. Katetern är ju i urinröret och avföringen kommer från slidöppningen, alltså inte vid katetern.

• Anonym (Jenny)

Tack för era tips och information. Kommer kontakta kvinnokliniken imorgon och förhoppningsvis kan dom kolla det. Sitter i rullstol och det är väldigt krångligt och komma iväg till vården, men det här känns ju som det behöver kollas, helst igår.

• Anonym (Jenny)

Helt säker är jag inte men det kommer i samband med trycket neråt som när man behöver bajsa och då kommer det från fel ställe. Har aldrig upplevt den känslan när jag haft flytningar.

Har kontaktat kvinnokliniken som kommer ringa snart.

• Anonym (Jenny)

Jag pratade med kvinnokliniken igår och hon där sa att jag ska ha koll för att se om det verkligen kommer fel å föreslog att jag ska ha tampong för då ser man om det är så. Hon sa även att jag har ju gjort ett antal cellprover pga cellförändringar och hon kunde inte se i journalen att dom sett nån fistel (?) då. Sen bad hon mig att höra av mig igen och avslutade samtalet.

Även om dom inte sett nån fistel tidigare, kan det ändå bli så att det tillkommer??

• Anonym (Jenny)

Nej jag fick ingen tid på kvinnokliniken. Vid cellprover har dom inte gjort ultraljud utan bara kollat vanligt samt att dom tagit bort cellförändringarna å sen återbesök där det också togs ett cellprov enbart.

Sköterskan sa bara att jag skulle höra av mig om jag vet helt säkert och så sa hon det med tampong. Men hur ska man vara säker när man inte blir undersökt? Behöver man remiss till kirurg? Hur undersöks det? Kan en läkare se det direkt med bara ögonen eller behövs det nån mer undersökning? Jag sitter i rullstol och har lift vid förflyttningar å det har dom inte på min vc, men dom kanske kan skicka remis ändå? Många frågor å funderingar. Å

• Anonym (Jenny)

Jag förklarade verkligen för henne men hon stod på sig om att eftersom dom har gjort cellprover där det inte har noterats nån fistel så sa hon att jag får återkomma och sa även att eftersom jag sitter i rullstol så kan de ju va så att det trycks framåt så jag TROR att det kommer fel. Hjälpte inte att jag sa att det händer ju även när jag ligger ner och har skydd under. Man känner ju sig dumförklarad. Ska försöka kontakta vc å se om dom kan hjälpa mig så jag får det kollat.

Svar på tråden Avföring från slidan?! Någon mer?