• Anonym (Anonym)

Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?

Hade du blivit fru och fött barn åt krigaren eller försökt fly, kanske självmord? 

• Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?
  • Cecese

Risken att det skulle hända är rätt obefintlig så inget jag funderat på.
    Jag tror inte att kvinnor över 35 år som har flera barn är så eftertraktade  
    Då är väl risken större att mina döttrar är i farozonen, och där säger jag över min döda kropp att jag skulle låta det hända. 

• Muslimsktjej
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-11 19:30:44 följande:
    IS dödar inte kvinnor. Vadå är inte du redan muslim??
    Oj, att de inte dödar kvinnor tänkte jag inte på. Hm. Fast vänta är du säker? Jag tror knappast de endast använder kvinnorna som sexslavar.

Och jo jag är muslim, dock shiamuslim vilket enligt IS är värre än att vara kristen/jude.
  • Anonym (Anonym)
    Muslimsktjej skrev 2015-01-11 19:34:50 följande:
    Oj, att de inte dödar kvinnor tänkte jag inte på. Hm. Fast vänta är du säker? Jag tror knappast de endast använder kvinnorna som sexslavar.

Och jo jag är muslim, dock shiamuslim vilket enligt IS är värre än att vara kristen/jude.
    Precis som det står skrivet i koranen så dödar dom männen , barnen och de gravida kvinnorna och tar resten av kvinnorna som slavar. Jag vet inte riktigt vad man gör med slavar som inte kan få barn. Jag tror dock inte att dom dödas. 
  • Drottningen70

Jag skulle gå in i "survival mode".. Dvs försöka överleva under så lindriga former som möjligt, anpassa mig och foga mig fram tills att det fanns möjlighet till flykt. Människans överlevnadsinstinkt är stark. 99,9% av de som tror att de skulle begå självmord skulle inte göra det.

• balrog88
    Drottningen70 skrev 2015-01-11 19:44:37 följande:

Jag skulle gå in i "survival mode".. Dvs försöka överleva under så lindriga former som möjligt, anpassa mig och foga mig fram tills att det fanns möjlighet till flykt. Människans överlevnadsinstinkt är stark. 99,9% av de som tror att de skulle begå självmord skulle inte göra det.

Jag tänkte samma sak. En del kvinnor som har hamnat i liknande fångenskap eller hållits som sexslavar, har visserligen tagit livet av sig, men de flesta inte. Överlevnadsdriften är stark. Anpassning, motstånd eller flykt är mycket vanligare än att bara ge upp och avsluta sitt liv.
  • Anonym (Anonym)
    Drottningen70 skrev 2015-01-11 19:44:37 följande:

Jag tror också 99 % hade gillat läget. Det är inte så bara att ta livet av sig under isolerade omständigheter. Gissar att dom bevakas rätt hårt. 
  • bozboz

Självmord helt klart, dom är idioter och gud vet vad dom gör med dig...

• balrog88
    Anonym (Anonym) skrev 2015-01-11 19:48:02 följande:
    Jag tror också 99 % hade gillat läget. Det är inte så bara att ta livet av sig under isolerade omständigheter. Gissar att dom bevakas rätt hårt. 
    Sen beror det på hur man behandlas. Om man torteras varje dag kanske man hellre tar livet av sig än härdar ut. Men om man behandlas ganska väl tror jag inte att man gör det, utan anpassar sig och bidar sin tid.
  • Anonym (Anonym)
    bozboz skrev 2015-01-11 19:48:50 följande:

Självmord helt klart, dom är idioter och gud vet vad dom gör med dig...

Så länge du ställer upp på samlag och sköter dina hushållsysslor lär du klara dig finfint tror jag. 
  • Anonym (Müslimah)
    Muslimsktjej skrev 2015-01-11 19:34:50 följande:

Jag är också Shia, och ja - det hatar oss mer än något annat folk.
Svar på tråden Hur hade du reagerat om du blev bortgift till en IS-krigare?