• DajanaT

När började era barn krypa/gå ?

Min son blir snart 9 månader och kryper ej, väntar och längtar :) tränar varje dag men går lite långsamt. Hoppas det händer innan han blir 1 i allafal. Annars är han jätte stark i bena och gillar att få stå med hjälp, hoppa och gå. När började era barn krypa/gå ?

• Svar på tråden När började era barn krypa/gå ?
  • Ellie

Tog första egna stegen vid 10 månader, men ville inte gå mer än 4-5 steg förrän det släppte vid ca 1 års ålder.
    Kröp ett par månader senare, dvs ca 14 månader.

• Drottningen70

Kröp vid ett halvår, gick vid ett år.

• ELLEoClara

Kröp strax innan 11 mån och gick vid 15 mån.

• Kiiwii

Min dotter kröp aldrig innan hon gick. Hon hasade sig fram på rumpan runt 7-8 månader gammal och gick strax innan hon blev ett år. Krypa började hon med ett tag efter hon fyllt ett år :)

• DajanaT

Många säger att dom en dag vara börjar krypa/gå helt plötsligt stämmer det ?

• Dr to be

Hon kröp vid 5,5-6 mån, gick vid 10 mån. Lika tidig som sin far. Hon har alltid haft bråttom...

• viseversa

Barn nr 1 kröp aldrig. Hon "rumphoppade" detta började hon med vid 8mån. Hon gick vid 13mån.

Barn nr 2 kröp vid 9mån och gick vid 14mån.

Barn nr 3 kröp vid 7mån och gick vid 11 mån.

Och minstingen kröp vid 7mån och började gå redan en månad senare när hon var nästan exakt 8mån gammal. Vid 9mån gick hon hela tiden obehindrat.

• Limaliie

Får jag sticka in med en fråga? Hoppas det är OK ts....ungefär hur lång tid tog det för era bebisar från att de började hasa/åla sig fram på golvet till de började krypa? Vår dotter på 5 månader tar sig fram flera meter nu hasandes/ålande och vi tror hon kommer börja krypa rätt tidigt då hon även övar på att stå¨upp på alla fyra.....på gott och ont! (i sängen på nätterna är inte så skoj)

• Rosa Fluff

Han kröp aldrig. Ålade lite men skrek jämt efter 30 sek. Hasade aldrig på rumpan. Började gå vid 12 månader.

• PrinsessanLeia

Barn ett kröp vid 8 mån och en vecka, gick en vecka innan 10-månaders dagen. Gick långa sträckor redan på en gång.

Barn två kröp vid 7 mån och 3 v och gick första stegen vid 10,5 mån men höll på i några veckor med att gå 2-3 steg innan det lossnade helt.

Svar på tråden När började era barn krypa/gå ?