• Sandrawe

sova hela natten?!

Hej!

Har en tjej på 11 och 1/2 månad som redan från start haft väldigt oroliga nätter. Men nu börjar jag tröttna . Hon vaknar och skriker och de enda som får henne att somna om ät ersättning.. Hon kan äta upp mot 4 flaskor varje natt plus att hon vaknar lila många gånger till av att nappen trillat eller något.. Någon som har tips på vad vi ska göra för att få henne att sova en hel natt? Ja nattar henne i hennes säng men sen tar vi in henne till oss för att vi ej orkar springa ...
    Mvh

• Svar på tråden sova hela natten?!
  • sahara1989

Hej! Min dotter är 1 år och sover hela nätter. Hon somnar runt halv 9-9 och sover till 8 på morgonen. 
    Hur sover din dotter under dagen? Innan sov min dotter 2 pass men efter vi tog bort det andra så började hon sova hela nätter. Hon somnar vid 12 tiden och sover 1,5 h under dagen så vid 8 tiden brukar hon vara väldigt trött. Då brukar jag bada henne, sen kolla en stund på barnprogram och då somnar hon alltid i vår säng sen bär jag över henne till hennes rum. När det gäller maten så brukar jag se till att hon äter mycket på kvällen och sen stor flaska välling när hon somnar. Detta är vad som har funkat för oss :) Lycka till. Jag vet att jag blev som en ny människa när jag började sova hela nätter. 

• sahara1989

och glömde säga. Det här med nappen, min dotter är likadan. Det finns nappar som lyser i mörkret, jag har köpt på Willys tror jag, finns lite överallt. Jag brukar lägga 3-4 stycken i hennes säng så att hon alltid hittar en. För att om hon inte hittar så skriker hon, precis som din dotter. 

• Minza83

Hur äter hon på dagtid ts? De behöver inte äta nattetid egentligen efter 6-8mån ålder..

Försök att stå ut i några nätter och ge bara vatten! Så får hon helt enkelt äta mer ordentligt dagtid. Jag hade nog samsovit under den förändringen för att få barnet att känna sig tryggare :)

• Sandrawe

Tack för svar tjejer!

Ska försöka ta bort 1 lur då. Hon brukar sova en lur kl 11 och en kl 15.. Kanske ska försöka få henne att sova vid 12.30 typ.. Angående mat så äter hon inte jättebra på dagen eftersom antagligen eftersom hon äter så mkt på natten .... Så svårt man vill ju bars få tyst på henne liksom så man ger mat .. Dumt av mig

Svar på tråden sova hela natten?!