ronjaaaa96 skrev 2015-01-13 10:28:49 följande:
Hej igen! Tack för alla svar! Jag förstår inte varför vissa tror att jag skrev inlägget på skoj eller att jag inte var seriös? Hade jag inte vart desperat hade jag inte skrivit något inlägg alls. Jag googlade och såg att det var en annan tjej som hade skrivit att hon också var tvungen o blöda och fick mycket respons. Jag vill vara med killen & att gå ifrån min familj är jävligt svårt. Jag vågar inte ta sakerna i mina händer för jag tänker på alla tjejr som blivit hedersmördade. Ett exempel är Fadime? Hon hade till och med riksdagstal om hedersmord och hade skydd, ändå så blev hon skjuten av sin pappa & blev mordhotad när hon hade flytt. Kan man ens göra något diskret under bröllops natten? Min hymen är kvar men jag är fortfarande rädd om jag inte blöder & vill inte bli mördad för något jag inte ens gjort. Om någon som läser det här inte tar det allvarligt påpeka inte att jag inte är seriös. Förstår inte varför någon skulle ljuga om att bli mördad. Jag känner mycket ångest angående det hela och vet inte vart jag ska börja.
Hej Ronja!
Jag tycker din situation påminner lite om Sara Mohammads, hon som startade GAPF och det är nog hon som skulle förstå dig bäst. Hon är från Sulaymaniyya i irak. Fortsätt inte den här tråden för det är bara slöseri med din dyrbara tid med tanke på nivån på svaren utan ta kontakt med någon av organisationerna du fått
innan. RING GAPF eller maila dom (kanske länka till den här tråden).
Du säger att du är kär men du är bara 18 år och har inte fått någon övning i kärlek eftersom du inte har fått ha någon pojkvän och kärlek tar ett helt liv att lära sig. Killen har redan hotat dig och det gör man inte med någon man älskar.
Du säger att du vill skydda dina syskon men hur ska du kunna göra det? Du kan ju inte skydda dig själv.
Prata med någon som varit i samma situation, det är vad du ska göra nu.