• Fluffig Lavendel

Heminsemination 2015 och framåt

Hej alla!

Jag har försökt bli gravid i snart 4 år. Har även gjort ett IVF-försök i September som inte lyckades. För ett tag sedan läste jag en artikel om insemination och började kika runt efter information kring heminsemination och hamnade således på FL. Det är väldigt frustrerande att detta inte slagit mig förrän nu, men bättre sent än aldrig!

Vi är "oförklarligt barnlösa" som det så fint heter. Alla prover visar normalt, något under medel på spermier och ägg men inget som borde stå i vägen. Tyvärr har jag väldigt låg sexlust och är dessutom sjukskriven för depression nu. Att ha kämpat i 4 år med graviditet och mycket annat har satt sina spår kan man säga.

Jag tänkte att ni som har gjort, funderat kring och ska göra heminsemination i år och framåt kanske kan samlas här. Dela tips, glädje och sorg i en anonym gemenskap. Jag vet att många skäms och tror att man är ensam kring sina problem, vilket ju inte är fallet! Det finns en tidigare tråd kring detta men det verkar inte vara så hög aktivitet där längre, så jag tänkte att jag skapar denna också.

Jag hoppas att denna tråd ska kunna glädja någon!

Heminsemination 2015 och framåt
  • Svar på tråden Heminsemination 2015 och framåt
  • Fluffig Lavendel
    popcorn2 skrev 2015-02-09 13:00:43 följande:
    Haha vad roligt att kunna inspirera någon ;) Här sitter man och väntar på att leta symtom! Jag vill ju börja testa haha ;) Jag tror inte att det tog sig denna månad,kändes inte alls som att vi fick till det när vi skulle. Men vi hade magsjuka i familjen och låg på barnavdelningen med minsta så han kunde få dropp i 2 dygn :S
    Javisst! Tycker det är så fantastiskt att läsa om alla framgångshistorier när man sitter där i skiten själv! Själv vet jag ju inte vad jag ska leta efter så jag får ta det som det kommer! Gulp, jobbigt med magsjuka men hoppas på det bästa ändå!
  • Fluffig Lavendel
    Marie T L skrev 2015-01-28 11:14:24 följande:

Vi hade tänkt testa om heminsemination fungerar för oss.
    Är lite skeptisk till det, men är beredd att testa allt innan vi åker till Danmark.

Har försökt få barn i snart 4 år, men helt aktivt sedan juni-14.

Ja, det är verkligen värt att testa allt innan! Får jag dock vara lite nyfiken och fråga varför ni ska till Danmark? Hejja! :)
  • Hedwigg

Hej! Om jag får så skulle jag gärna jag gärna vilja hänga på. Jag och min man har försökt i många år, men min man har lite svårt att prestera och blir lite stressad på naturlig väg, så vi tänkte testa detta. Så nu i helgen blir det vårt första försök. ??

• Knävelborren
    Hedwigg skrev 2015-03-14 19:14:07 följande:

Hej! Om jag får så skulle jag gärna jag gärna vilja hänga på. Jag och min man har försökt i många år, men min man har lite svårt att prestera och blir lite stressad på naturlig väg, så vi tänkte testa detta. Så nu i helgen blir det vårt första försök. ??

Ungefär som för oss. Försökt ett år, killen får prestationsångest och nu testar vi heminsemination för att komma undan stressen/pressen sexet ger honom. Första månaden blev inget så nu väntar jag på att få ägglossning för att kunna ge oss på andra försöket.
  • Fluffig Lavendel

Nu är det tredje månaden vi försöker. Min mens försvann i 17 dagar och jag tog ungefär 3 miljoner gravtest som självklart visade negativt. Satte igång en ny cykel med Primolut. Två dagar efter att mensen tog slut testade jag ÄL med Donnatest som visade positivt, jag är dock lite skeptisk till detta försök eftersom jag själv fick sätta igång mensen och ÄL "kom" så tätt inpå. Vi får se vad som händer! :)

• Anonym (Undrande)

När ni skriver att ni anväder en privat insemination, är det med eran kille eller med någon donator? Var hittar man en sådan i så fall?

• Daladonator

Det finns killar lite överallt som ställer upp som donator:)

Bara att hitta en bra och seriös och lära känna lite före.

Och kräv intyg:)

• jullen

Hej på er! Här är ännu en som tänker testa heminsemination! Hänger gärna på här om tråden fortfarande är igång (ser att det var ett tag sedan någon skrev).

Hur har det gått för er alla? Vi (jag & maken) tänker testa för första gången imorgon, sen får vi väl se hur det går ;)

• Knävelborren
    jullen skrev 2015-04-07 15:03:14 följande:

Hej på er! Här är ännu en som tänker testa heminsemination! Hänger gärna på här om tråden fortfarande är igång (ser att det var ett tag sedan någon skrev).

Hur har det gått för er alla? Vi (jag & maken) tänker testa för första gången imorgon, sen får vi väl se hur det går ;)

Vi testar för andra månaden nu och typ på söndag är det BIM för mig. Har inte jättestora förhoppningar om att det funkat denna gången heller, men man vet ju aldrig.

Lycka till, det kommer säkert att gå bra. :)
  • jullen
    Knävelborren skrev 2015-04-07 20:18:19 följande:

Vi testar för andra månaden nu och typ på söndag är det BIM för mig. Har inte jättestora förhoppningar om att det funkat denna gången heller, men man vet ju aldrig.

Lycka till, det kommer säkert att gå bra. :)

Vad spännande! Ska hålla tummar & tår för att det lyckas för er :)
Svar på tråden Heminsemination 2015 och framåt