Inlägg från: Anonym (Esset) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Esset)

kirurgisk abort

Vill höra hur ni upplevde en kirurgisk abort? Vilken vecka var ni i? Vart gjorde ni aborten? Hur blev ni bemötta? Hur mådde ni efteråt? Ångrar ni er? Hur länge blödde ni efter?

Vill veta allt, både positivt och negativt.

• Svar på tråden kirurgisk abort
  • Anonym (Esset)
    Anonym (abort) skrev 2015-01-12 13:01:55 följande:

Jag fick göra en skrapning då den medicinska aborten inte hade hjälpt. (Kirurgisk alltså) Jag var helt på det klara med att abort var enda alternativet. Gjorde den på sjukhuset i en mindre stad. Blev bra och vänligt bemött.

Ska du göra kirurgisk abort och har funderingar eller redan gjort och inte blivit bra bemött?

Jag gjorde en kirurgisk abort för några år sedan på Sabbatsbergs sjukhus. Tyckte att jag blev ganska iskallt bemött, blev inte erbjuden något som helst stöd. Nu har jag blivit gravid igen trots preventivmedel och det finns ingen chans att kunna behålla. :(

Är orolig för att bli bemött på samma sätt igen och undrar därför hur andra har blivit bemötta.
  • Anonym (Esset)
    Nyfiken gul skrev 2015-01-12 13:56:53 följande:

Vad var det som du tyckte var dåligt bemötande?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Kvinnan som gjorde vul innan aborten var kall och ganska otrevlig. Tyckte att hon kändes dömande, vilket inte är speciellt kul när man är i en sån utsatt position. En abort är ju inget man gör för att det är roligt..

Läste någonstans att man ska bli erbjuden stöd av tex kurator vid en abort. Vet inte hur det ligger till men jag blev inte erbjuden något stöd alls. Kanske skulle jag bett om det. Men just då var inte det det första jag tänkte på.
Svar på tråden kirurgisk abort