Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

kirurgisk abort

Var i vecka 11 vid min abort. Utfördes på Huddinge sjukhus. Bra och vänligt bemött . Fysiskt mådde jag bra efter men psykiskt var jag ett vrak. Ångrade mig enormt och får leva med ångesten resten av livet även om den känslan förändras med tiden.

Blödde bara några dagar efter.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Vad var det som du tyckte var dåligt bemötande?

• Nyfiken gul

Fördelen nu är att du vet hur allt går till och vad du har rätt att kräva.

Sen kan jag väl tycka utifrån mig själv att i en utsatt situation kan vissa kontakter med vården kännas kliniska och dömande utan att det kanske är så.

• Nyfiken gul
    Anonym (vad gör du här?) skrev 2015-01-28 23:15:33 följande:

Ja vet inte varför kvinnorna som tänker döda sina barn kommer på familjeliv!!!!??? Familjeliv gäller om barn, kärlek, familjeliv..... inte om de mördare som dödar sina barn! Hämskt!

vi har fri abort i landet, vilket är väldigt tur!

Familjeliv handlar just om att bemöta ALLT en familj kan råka ut för, som oönskade barn när man redan har tillräckligt, oönskade graviditeter när man faktiskt är skyddad , oönskade graviditeter hos våra egna tonårsbarn, oönskade graviditeter vid övergrepp och våldtäckt, avbrytna graviditeter pga sjuka foster som inte kan överleva gravditeten,  sjuka föräldrar som inte kan ta hand om sina barn, familjer i kris

precis det här är väl just familjeliv?  

Eller tror du att allt är rosenrött med villa , volvo , vovve och 2,5 barn och allt man får gnälla om är att man bröt en nagel? 
Svar på tråden kirurgisk abort