• Momoto

Bank till son?

Hej familjeliv! 

Jag har en son som snart fyller 16 och vi håller på och ska öppna ett bankkonto till honom. Jag är lite osäker vilken bank vi ska välja, och jag funderar även på att göra ett bankbyte då jag inte är nöjd med min nuvarande, tänkte därför fråga runt och se vilken bank ni tycker är bäst. 

Hur resonerade ni när vi valde vilken bank ni skulle välja till era barn? Vad är bra att tänka på? Det enda han vill ha är tillgång till en mobilbank, men det förmodar jag att det flesta banker erbjuder. Vilken bank erbjuder bästa mobilbank-tjänsten? Vad är skillnaden? 

Det hade varit intressant att få veta hur ni tänkt! 

//
    Annika

• Svar på tråden Bank till son?
  • Långbenopluto

Av vilken anledning är ni inte nöjd med er nuvarande?

Jag tycker det är ganska svårt att bli missnöjd på en bank....

Min son har samma bank som oss, Nordea. Funkar kanon.

• Momoto
    Tines skrev 2015-01-12 16:44:53 följande:

Av vilken anledning är ni inte nöjd med er nuvarande?

Jag tycker det är ganska svårt att bli missnöjd på en bank....

Min son har samma bank som oss, Nordea. Funkar kanon.

Tack för svar! Använder Danske bank idag och är inte nöjd. Så är det smidigt att ha samma bank? Med överföringar och sådär? Det kanske är det viktigaste.
  • aleydis

Jag hade Handelsbanken och var missnöjd, de var gammalmodiga och hade dåliga sparvillkor om man hade under 100 000 i förmögenhet, vilket de flesta unga har. Nu har jag och min man nytt till Seb, vi är jättenöjda. Tillgång till support på telefon i stort sett dygnet runt tror jag. Gratis årsavgift som student.

Rådgivning har vi fått ok, men det känns väl som det är många unga som klättrar i karriären och byter arbetsplats ofta. Jag hade gärna haft en kontinuerlig kontakt, så det är väl enda jag är missnöjd med.

Jag tycker det är viktigt att familjen har samma bank, lätt att föra över. Så utgå ifrån vilken bank som passar dig bäst (man kan boka tid på olika och fråga vad de har att erbjuda, sen bestämma sig). Jag tror det går på ett ut för sonen om han inte har stor förmögenhet.

Svar på tråden Bank till son?