Inlägg från: Desideri |Visa alla inlägg
  • Desideri

    bebis i början av 2016? :D

    Härligt med ny månad! Om ett år börjar förhoppningsvis de första bebisarna titta ut om det tar sig direkt. Vilket vi håller tummarna för. :)

  • Desideri

    Visst gör det! 


    För mig är det 3 cykler kvar nu innan det är dags och jag hoppas de inte blir oregelbundna efter uttaget av spiralen nästa vecka.


    Nu börjar det även komma fram att vän efter vän är gravida och väntar barn under detta år. Snacka om att man längtar nu.. 

  • Desideri
    EliWe skrev 2015-02-02 20:20:50 följande:
    Ja det är likadant här! en av mina närmaste berättade i december att hon var i v9. då fick jag sug att köra på en gång och inte vänta till april/maj. 
    Sen är 2 av mina fd klasskompisar från universitet gravida... gaaaaah så sugen
    Jaa varje gång någon ny berättar att de är gravid så tänker jag "vafan varför vänta egentligen? Vi kör nu!" :P
  • Desideri
    Ivve91 skrev 2015-02-03 18:45:59 följande:

    Någon mer än jag som lääääängtar till mensen? Har väl aldrig hänt förut haha.

    Har ungefär 8-9 dagar kvar till beräknad mens.


    Jo har börjat längta mer och mer, eftersom det är så få kvar så är det lixom lite nedräkning på något sätt nu. :) 


    Dock väntar jag på att ägglossningen ska komma just nu, börjat testa lite med äl test för att sen på ett ungefär när min mens ska komma. Som det ser ut nu kan jag ha rödbruna flytningar 1 vecka innan det blir rikligt. Vet dock inte hur jag ska räkna längden på cyklerna om det är från den dagen flytningarna kommer eller från den dagen det blir rikligt... :P 

  • Desideri
    Ivve91 skrev 2015-02-03 19:26:09 följande:
    Jag hade nog räknat från det rikliga..alltså svårt det där tycker jag. Men smart att börja testa med ÄL tester. Kanske jag skulle också göra.

    Häftigt att det bara är tre mensar kvar innan det är dags på allvar.

    Fått något napp på arbete?

    Ja, jag utgår också från den dagen det rikliga börjar. Så det ska bli intressant att se om det stämmer denna cykel. Har alltid haft 14 dagar mellan ÄL och mensens första dag. Nyfiken på hur det blir också eftersom jag tar ut spiralen nästa fredag. 


     


    Hmm visst nämde jag om ett arbete jag sökte förra veckan? Idag pratade jag faktiskt med den ansvariga och ska komma på intervju på måndag. Hoppas verkligen på det bästa!  :) 

  • Desideri

    Min ägglossning skulle varit igår men inget utslag på testen ännu. Dock så blir testen starkare för varje dag så under helgen eller nästa vecka borde den komma(om den ens kommer). Men detta innebär att beräknad äl i maj blir mycket senare och tiden tills det är dags förlängdes bara sådär... :(

  • Desideri

    Känner verkligen inte för att jobba där jag jobbar längre. Hon jag är vikarie för har kommit tillbaka och jag förstår inte varför de vill att jag ska vara kvar där. Jag får bara mindre timmar för varje vecka men ändå säger de att jag behövs. Känner mig lixom överflödig. Som om de på nått sätt inte vill att jag ska jobba kvar, men ingen säger till att jag kan sluta.  :(


    Intervjun jag skulle på är uppskjuten till Fredag. :/

  • Desideri

    Inte skrivit på ett tag men läst allt ni skrivit :)

    Tänk att det börjar närma sig nu! Halva februari har gått och jag föstår inte vart tiden tar vägen ibland . Ena stunden går allt såå sakta sen helt plötsligt har det gått ett par veckor.

    Idag tog jag ut spiralen, ett av målen på vägen. Känns jätteskönt att den är ute och det bara är att börja i maj. 2 och 1/2 månad kvar nu bara, iallafall för mig. Så avis på er som börjar tidigare. :)

  • Desideri

    Jag vet inte om vi ska tjuvstarta eller inte! Har sån beslutsångest.


    Vi hade sagt maj men min senaste cykel blev lång (38 dagar) så äl i maj blir precis i slutet, kanske till och med i början på juni. Känns såå surt.  Detta har fått mig börja vilja tjuvstarta i april istället, sen har jag denna vecka träffat två vänner som är gravida och längtar ju inte mindre nu. Vet inte hur jag vill göra, börja i april lite halvhjärtat eller vänta till maj/juni... :/

  • Desideri
    Seven Costanza skrev 2015-03-22 14:42:54 följande:
    När beräknas du ha äl i april då och när blir isåfall beräknad förlossning om det tar sig direkt? Jag kommer ha äl så tidigt i april så det finns märkbar risk för decemberbarn (BF typ 6/1) så vi väntar till tidigast maj av den anledningen.

    Brukar du ha så långa cykler? Jag vill inte oroa dig men enligt vad jag läst kan väldigt korta eller väldigt långa cykler samt oregelbundna cykler vara tecken på att något inte är riktigt rätt i kroppen.

    Beräknad äl är 22 april och skulle det ta sig så skulle BF bli 13/1. Det är därför jag är så delad om vi ska börja eller inte i april. 


    Jag har senaste månaderna haft en cykel på 30-32 dagar så inget direkt oregelbundet. Men denna månaden blev 38 dagar. Sist jag hade en lång var i september förra året(39dagar) Jag har innan jag blev gravid med dottern haft väldigt långa och oregelbundna cykler och kollade även upp det. Allt såg bra ut då. 

  • Desideri
    Seven Costanza skrev 2015-03-22 15:32:26 följande:
    Okej jag kom inte ihåg att du hade barn sedan innan (man själv är ju livrädd att inte kunna få barn alls) så då behöver du ju inte oroa dig om du redan kollat upp det och dessutom fått barn. BF 13/1 ja det är ju sådär på gränsen av vad jag personligen hade tyckt var en bra marginal. Men om det inte finns någon speciell anledning för er att skynda på hade jag nog väntat till maj.

    Jag själv vill absolut helst undvika decemberbarn så vi väntar till maj så man inte behöver gå och undra över det OM man skulle ha sånt flyt och bli gravid direkt. Om vi behöver försöka länge blir man ju glad oavsett månad förstås och man kan ju föda jättemycket för tidigt också så det blir december ändå, men i normalfallet alltså.

    Samtidigt kan det ju vara så att det kan ta tid. Då kommer jag ångra att vi inte började i april istället. Det är såå svårt. 


    Vi kommer börja köra oskyddat från och med 22 april (beräknad äl). Blir den innan så blir den och då tar vi nya tag i maj istället. Känner att skulle äl bli innan 22e april så skulle BF bli för tidigt. 13e är ändå inte jättetidigt. Skulle äl bli senare än 22e så kanske kanske kan vi pricka in den. :)


    Om det skulle gå på första försöket och äl inte blir tidigare än 22e dvs, och bebisen skulle komma tidigt så gör den. Det är inte mycket man kan göra nått åt. Med dottern gick jag över 12 dagar så kanske blir det nått liknande igen. Eller så blir det tvärt om. Men nu har vi iallafall ett datum och det är bara prick en månad kvar idag. :P

Svar på tråden bebis i början av 2016? :D