• viseversa

Sovrutiner.. 8 månader. Hjälp. Jag gråter själv :-(

Du ska INTE vänja henne med att det måste vara helt tyst när hon ska sova. Vänj henne vid vanliga ljud som tv micro dörrar kranar toa mm mm mm. Om du börjar tassa på tå så fort ungen sover kommer du få ett helvete.

Försök att vänja henne av vid vaggandet. Börja med att låta henne ligga hos dig men vagga inte. Sen tillsist försöka få henne att somna själv i sin eller er säng. Och sen sova tryggt utan att vaggas.

Sen gå ut på dagarna. Hitta på saker. Gå till öppna förskolan(om det finns någon) ta en promenad. En fika eller museum. Ingen mår bra av att sitta hemma hela dagarna ts.

Var bor du? Och nej du verkar inte vaa en dålig mamma. Det är första gången för alla föräldrar någon gång. Jag har fyra barn och med första var jag ett nervöst vrak som var rädd för allt som kunde hända mitt älskade barn. Så jag vet hur det känns att vara osäker.

• viseversa

Och vilka tider sover hon på dagarna? Om hon sover dör sent på em är det klart hon är pigg så långt in på kvällen sen. Försök att minska ner sovtiden. I alla fall den sista. Eller så får hon sova tidigare på dagen. Låt henne inte sova till 10-11 på fm utan du får väcka henne tidigare så ni kan försöka vända dygnet lite mer rätt.

Svar på tråden Sovrutiner.. 8 månader. Hjälp. Jag gråter själv :-(