Inlägg från: Anonym (fakta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fakta)

Allt förändrades när det blev vv

Anonym (Hur?) skrev 2015-01-13 19:10:56 följande:

Men hur gör man med småbarn om man jobbar 5-20 7 dagar i veckan och inte har råd med mer hjälp dagligen? Stoppar man bebisen i en hage och har den yngre dottern på förskola från gryning till skymning? Jag fattar inte riktigt, mannen har alltså inte tid till att ta hand om sina pojkar varje dag eller hur funkar det, de måste ju mest ta hand om sig själva isf? Jag bara undrar nu alltså, eftersom jag inte riktigt får ihop att bägge jobbar alla vakna timmar och ändå väljer att ha fyra barn.

Bönder tillhör en grupp människor som påstår sig arbeta minst 15 timmar per dygn 7 dagar i veckan. Men de glömmer bort all den lediga tiden mellan fodringar, mjölkning osv. :)

Det låter snarare som om Ts inte orkar ha hans yngsta barn hos dem längre.
  • Anonym (fakta)
    Brumma skrev 2015-01-13 20:10:56 följande:
    Varför skulle hon inte veta det?

Jag vet det mesta min bonus mamma gör på sin lediga tid. Mkt av det hon gör när hon arbetar eller är med barnen oxå.

Förstår inte hur man kan få detta till att problemet ligger i att TS inye vill ha barnet där. Han mår ju för sjutton inte bra!

Varför fokuseras det inye på barnet?
    Berättar mamman för dig vad hon gör när barnen inte är hos henne eller har du detektiver ute? Själv har jag aldrig berättat varken för exet eller nya exhäxan vad jag gör eftersom det inte angår dem.

Pappan får så klart se till att lösa problemet så att den yngste mår bra hos honom. Det är hans skyldighet som förälder. Eller, för att vara ärlig, äntligen delaktig förälder.
  • Anonym (fakta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-13 19:30:33 följande:
    Jag är hemma jag hjälper till på gården men det är jag som ser till hemmet, mat mm. Dagis går den lilla bara 8-14 och hans barn går i skolan och behöver inte gå på fritids. Farmor och farfar finns. Gården är hans livsverk och det är långa dagar men vi äter alltid middag tillsammans. 
    Ni skulle kanske ta och byta roller ett tag så att hans son får må bra hemma hos sin pappa.
  • Anonym (fakta)
    Anonym (T) skrev 2015-01-13 21:55:01 följande:
    Nu är det ju så att alla barn trivs inte med vv.

Det finns fakta på det.

Tror du att alla barn som bor vh har haft en förälder som inte bryr sig o ser till att barnet trivs?

Men som vanligt så gör inga biomammor fel.

Tänk att ni människor som är så barmhärtiga o tänker på barnen blir så blinda o upptagna av tanken att så fort det blir problem så ligger felet hos pappan.

Barnet vill bo vh.

Pappan är ok med både vh o vv. Mamman vägrar vh.

Vad vet du om anledningen till vh från första början? Står det någonstans? Har inte läst så noga.

Men om inte så kan detta vara ytterligare en mamma som tidigare vägrat pappan vv.

Som sen kommer på att vv kanske är bra ändå.

Det finns hysteriskt många mammor som ej vill ha vv trots att barnen vill det pga att få styra själv samt ekonomiskt
    Om mamman vägrar så får pappan acceptera vv eller ta barnen heltid.
  • Anonym (fakta)
    Ess skrev 2015-01-13 22:07:30 följande:
    Då kanske hon inte skulle varit så snabb att dra det till en tvist och se till att pappan bara fick ha vh. Hade hon sett förbi sitt ego från början, så hade den lille killen varit van vid en vardag hos pappan med. Även om han hade trivts bättre hos mamman ändå, så hade han i alla fall varit van vid och accepterat rutinerna i pappans hem.
    Tyvärr är det andra som blir tvungna att skörda det hon sått!
    1åringar ska inte bo vv... Saker förändras. Även mammans liv förändras. Han får nog acceptera att hon vägrar ha heltid. Han kan inte tvinga henne.
  • Anonym (fakta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-13 19:25:16 följande:
    Den har aldrig varit hans val, han har velat ha dem mer. Men när de separerade hamnade de i en vårdnadstvist och han förlorade och fick bara ha dem vh, det är nu det har ändrats. 
    ESS, här står det inget om att MAMMAN drog det till en tvist. Så varför påstår DU det?
  • Anonym (fakta)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-15 05:20:22 följande:
    För att det var hon som drog det till tingsrätten och krävde vh, han mha advokat ville ha vv men nepp. Jag lärde känna honom under vårdnadstvisten så jag vet mkt väl att det var hon
    Imponerande. Han hade alltså barnet växelvis när hon stämde honom och han förlorade? Då fanns det skäl för det, det lovar jag.
  • Anonym (fakta)
    Brumma skrev 2015-01-15 20:07:33 följande:
    Jag är inte helt säker på det nej. Har nämligen sett på nära håll hur en mamma fått boendet enbart genom att ställa till tillräckligt med problem... Det snackades även en hel del skit från hennes sida..

Det borde inte räcka men i vissa fall gör det ändå det. Liksom det går för långt åt andra hållet ibland (tex i fall där föräldern är klart olämplig men ändå får vv eller till o med boendet. Är man en tillräckligt manipulativ person så kan man tyvärr komma ganska långt..

Om TS man vore så illa att han var en fara för barnen för sex år sedan så tror jag knappast man som förälder plötsligt vill att föräldern ifråga tar barnen på halvtid. Hans yrke och arbetstider är precis de samma. Hand boende likaså.

Eftersom du berättar din historia så drar jag min (tydligen är det fel att dra paralleller till sin personliga erfarenhet). Min man fick vh enbart för att mamman tog barnet och flyttade. Barnet var i samma ålder som TS yngsta bonusson vid uppbrottet och eftersom mamman varit arbetslös och därmed var den primära anknytningspersonen så vann hon ganska enkelt. Ibland så finns inga bättre skäl. Tyvärr.
    Ts har varit med sedan separationen och vårdnadstvisten när barnet var 1 år. Gissa själv hur många domare som dömer till vv för 1 åringar! Att han ens försökte säger en hel del om hans vilja att samarbeta och göra det bästa för barnen.

Med tanke på hans gård så kan man inse att rätten fattade det rätta beslutet som inte ansåg att två småbarn skulle vara varannan vecka med en pappa som inte hade tid för dem.

Svar på tråden Allt förändrades när det blev vv