• Forumvärd

    Är du skrockfull?

    Vissa människor är väldigt skrockfulla av sig. De lägger aldrig nycklar på bordet. Går aldrig under en stege och spottar tre gånger om en svart katt korsar deras väg.
    Hur är det med dig?
    Tillhör du de skrockfullas skara?
    Rösta och berätta gärna i tråden vad du aldrig skulle göra-

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du skrockfull?
  • YokohamaNr2

    Ja lite skrockfull är jag nog, hänger nog kvar från barndomen, lägger gärna inte nycklar eller skor på bord, jämför inte händer, går inte under stegar och undviker A-Brunnar

  • kivirush

    Inte det minsta skrockfull. Tycker att personer som är det är lite dumma. Skrock och vidskepelse ska vi försöka motarbeta!


    Säger lite vad jag vill.
  • lövet2

    Egentligen inte. Dock tycker jag väl att vissa av vidskepligheterna har en praktisk sida som ofta glöms bort. Jag går t ex inte under en stege som någon står på, för jag vill inte ha tappade grejor i huvudet. Nycklar på bordet leder för min del ofta till att jag glömmer dem, så jag stoppar dem i fickan i stället. Osv osv ...

  • nozpa

    Njae. Går inte under stegar. Men annars så tror jag inte att det är något direkt.

  • Rafael90

    Nej, inte mer än att jag tar i trä ibland. Min sambo är dock väldigt skrockfull, fast med sin egen kulturs skrock, så bara för att retas brukar jag påminna honom om att inte lägga nycklarna på bordet och sånt.

  • traveler

    Inte jag men frugan är väl det. Hon vågar inte flyga flygplan fredag den 13:e t.ex.

  • paowra

    det enda är att jag gärna går på K brunnar och skippar A brunar men inte så att ajg tror det händer något om jag inte gör det, nog mer rutin Skrattande

  • Aniiee

    Jag är ungefär lika skrockfull som jag är religiös. Dvs inte alls. 


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anton Chigurh

    Har varit, men nu ger jag fan i allt sånt där mög.

    Och än är jag in död......

    Kram //Anton


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Är du skrockfull?