Varför äggdonation?
Om jag hade problem att bli gravid hade jag valt att prova äggdonation före adoption, för att få möjlighet att vara gravid och vara del av barnets liv från början!
Om jag hade problem att bli gravid hade jag valt att prova äggdonation före adoption, för att få möjlighet att vara gravid och vara del av barnets liv från början!
Okej, visst låter det fint att man bär barnet och är med från början. Men undrar om du har tänkt på att din partner då kommer vara genetisk förälder men inte du? Har du tänkt på följderna av att ni som föräldrar har olika förutsättningar och olika villkor? Din partner kommer tekniskt sett få barn med en annan kvinna?
Ne, menj det jag menar är att om gener inte är så viktigt så undrar jag varför man inte väljer att adoptera, när man ändå inte blir genetisk förälder. Det verkar som att många som genomgår äd gör det för att det känns som att man blir mer bunden till barnet/blir mer förälder för att man burit det, som om det vore ens genetiska. Men så är det ju inte. Jag själv skulle inte kunna tänka mig att sätta in någon annans ägg, där på köpet bara ens partner har ett genetiskt band, utan hade hellre valt att adoptera. Det går inte att blunda för att det är olika mellan föräldrarna.