Längtan är enorm
Du är inte ensam. Jag har väntat på min man i lite mer än 2 år, längtan har verkligen varit tuff. Jag har försökt med massor av olika knep för att försöka övertala min man. Jag tjatat, gråtit.. Ja jag prövade i princip allt. Jag sa till och med att jag skulle lämna om han inte var redo inom en viss tid (väldigt dumt).
Tillslut så bestämde jag mig för att jag inte kunde hålla på som jag gjort. Jag älskar ju min man och vill att han ska bli mina barns far. Det om något är ju värt att vänta på. Så jag besluta mig för att sluta med alla mina försök att övertala. Har bearbetat mina känslor och nu fått en mer avslappnad relation till det hela. Jag pratade om barn med min partner lite då och då, utan att ställa massa krav eller försöka övertala. Han började mer och mer säga saker tillbaka. Men jag tänkte väl inte så mycket kring det. Men helt plötsligt så säger han de magiska orden, att han vill börja försöka alldeles snart.
Så nu börjar vi att försöka om 2 månader! :) Jag är glad att jag väntade även om det har varit jobbigt. Det kommer vara ett otroligt efterlängtat barn och vi har hunnit fördjupa vår relation ytterligare under tiden som har gått.
Det jag vill säga är egentligen att jag inte tror att det finns något knep för att övertala sin partner. Jobba på att ha en bra relation och att göra saker som du tycker om medan du väntar. Snart är det dags för dig också, tiden kommer att gå snabbare än du tror. Klarar du inte av att vänta så finns det egentligen bara ett alternativ och det är att lämna.
Förstår att det är tufft! Kram