• Anonym (hej)

räkningar? inget internet? betala?

ska stänga ner internet då jag ska flytta, men hur ska jag betala räkningarna utan att det kostar som på banken

Min bror sa något om kuvert? man går till banken och får kuver hemskickade och där fyller du i sen lägger du det på postlådan? han vet inte rikigt hur det funkar

Nu undrar jag tips?
    eller om någon vet hur det funkar med kurver?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-13 16:51
    ni som undrar har jag Handelsbanken

• Svar på tråden räkningar? inget internet? betala?
  • Heranell

Har du bank-app i mobilen? Och mobilt bank-id i mobilen? Då bör du kunna betala via mobilen.

• Anonym (?)

Skall du stänga ner internet för gott, eller bara en kort period?

Jag skulle gått till exempelvis biblioteket och lånat en dator för att betala. Kan du inte annars få låna någon bekants smartphone eller dator en liten stund? Det är ju inte så många minuter per månad man behöver betala räkningar.

• Nyfikna72

Gå till din bank och fråga? Skicka in betalningsorder fungerar ju såklart men då ska man väl ha den lösningen också, tror inte man kan göra det bara för enstaka uppdrag.

• Dixie

enklast är väl om du kan låna internet (gå till biblioteket tex)!

• Anonym (hej)

vågar inte gå och använda dator banken på internet på biblan? är det inte lite farligt?
    tänk om någon kommer åt koden?

Jo jag ska prata med banken imorgon men jag tänkte hör om någon vet hur det funkar med kurvet?

jag har ingen modern mobil och inget internet på det

nä jag ska flytta och sen kommer det ta ett tag innan jag har råd att öppna internet igen, då det kostar en del att flytta men då får jag mindre hyra sen

ingen vän som jag kan gå hem till heller är mycket ensam, mobbad i hela mitt liv

• Anonym (betala)

Sånt hade alla förr innan internetbetalningar blev vanligt. Du tecknar ett avtal med din bank om betalningstjänst. Du får hem häfte med blanketter samt kuvert. Man fyller i mottagare, belopp osv på blanketten river loss den (en kopia sitter kvar i häftet) skriver under den och läger i kuvertet och postar på brevlådan.

Man måste vara ute i lite mer god tid då det kan ta 3-4 dagar innan banken har registrerat betalningen.

• Anonym (hej)
    Anonym (betala) skrev 2015-01-13 16:40:03 följande:

Sånt hade alla förr innan internetbetalningar blev vanligt. Du tecknar ett avtal med din bank om betalningstjänst. Du får hem häfte med blanketter samt kuvert. Man fyller i mottagare, belopp osv på blanketten river loss den (en kopia sitter kvar i häftet) skriver under den och läger i kuvertet och postar på brevlådan.

Man måste vara ute i lite mer god tid då det kan ta 3-4 dagar innan banken har registrerat betalningen.

ja detta låter bra kostar det mycket pengar?
    kan man avteckan det sen när man har internet?
  • Inte jag
    Anonym (hej) skrev 2015-01-13 16:39:19 följande:

vågar inte gå och använda dator banken på internet på biblan? är det inte lite farligt?

tänk om någon kommer åt koden?

Jo jag ska prata med banken imorgon men jag tänkte hör om någon vet hur det funkar med kurvet?

jag har ingen modern mobil och inget internet på det

nä jag ska flytta och sen kommer det ta ett tag innan jag har råd att öppna internet igen, då det kostar en del att flytta men då får jag mindre hyra sen

ingen vän som jag kan gå hem till heller är mycket ensam, mobbad i hela mitt liv

Vilken bank har du som har samma kod hela tiden?
  • BandAnna

Har du swedbank och telefonbanken?

När batteriet i min dosa dog och jag var utomlands så ringde jag banken och bad de göra betalningen åt mig. Lite jävla service ska man väl ändå kunna få av utsugarna.

• sextiotalist

De datorerna som finns på banken är säkra, dit har jag gått när vi är på landet

• Anonym (hej)
    Inte jag skrev 2015-01-13 16:42:17 följande:
    Vilken bank har du som har samma kod hela tiden?
    nä ingen kod, utan internetbanken handelsbanken med dosa? om man anväder sig på biblan av det
    kan man inte kopiera eller så, hackers?
  • Anonym (hej)
    sextiotalist skrev 2015-01-13 16:47:54 följande:

De datorerna som finns på banken är säkra, dit har jag gått när vi är på landet

Men på bibloteket? det är jag inte hundra på här i denna staden
  • Anonym (Enkelt)

Det är ingen fara att betala räkningarna på bibblan! Du använder ju din bankdosa som vanligt! 

• Inte jag
    Anonym (hej) skrev 2015-01-13 16:42:12 följande:

ja detta låter bra kostar det mycket pengar?

kan man avteckan det sen när man har internet?

Min pappa har plusgirot som Nordea har och det kostar 40 kr i månaden så tänk på det.
  • Inte jag
    Anonym (hej) skrev 2015-01-13 16:47:55 följande:

nä ingen kod, utan internetbanken handelsbanken med dosa? om man anväder sig på biblan av det

kan man inte kopiera eller så, hackers?

Inte om du gör dina ärenden och sedan loggar ut. Det är säkra saker datorer även på bibblan. Jag har gjort det många gånger och aldrig blivit av med pengar
  • Anonym (hej)
    Anonym (Enkelt) skrev 2015-01-13 16:51:02 följande:

Det är ingen fara att betala räkningarna på bibblan! Du använder ju din bankdosa som vanligt! 

Okej
  • Anonym (hej)

då är nog biblan bäst då om det är gratis

tack alla för svar

Svar på tråden räkningar? inget internet? betala?