• MSL82

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hallå!

Här är en till som är sugen på en trea. Nu är barnen 6,5 å 4,5. Vi har tänkt oss nån gång nästa år jan-maj, hoppa över sommaren då vi har två sommarbarn redan å om d då inte blir på våren blir d höst/vinter. Nästa vår vore så bra så får lilla hoppa över fritids hela första året i fskklass. Men vem vet. Kan ju oxå bli svårt att bli gravid nu även om det gått lätt de andra gångerna.

Spännande i a f:) Tänker på hur livet kommer förändras. Lite börja om blir det ju. Men hoppas det kommer vara en fördel att de stora är runt 6 å 8.

(Har för övrigt smygläst lite här innan jag skrev nåt själv??)

• MSL82
    WiMe06 skrev 2015-04-06 14:30:47 följande:

Började blöda i förrgår, kommer blod när jag torkar mig (ursäkta den intima infon) är som slemblandat ljust rött. Kommer inte direkt ngt i trosskyddet. Har ont i magen och ryggen till och från. Kan det vara ett MF på väg eller är det tecken på ett MA? Känns så sjukt jobbigt att inte veta och dessa röda dagar också...

Hej! Följer tråden med intresse då det finns tankar på nr3 här oxå men inga försök görs ännu. 
    Svarar dig då jag varit med om liknande. Testade tidigt, sen fick jag mens. behöver ju inte vara så för dig för det är väl normalt att ha blödningar när man är gravid. Men för mig var det mens. Min BM sa då att det inte ens räknas som missfall. Många gånger skulle man kunna få plus om man testade tidigt men sen får man mens. Om man inte testar skulle man inte märka utan bara få mens som vanligt. Så hon gillade inte att jag inte kunde låta bli att testa och sa att det är fler som blivit besvikna pga att de testat för tidigt men sen blir det inget. Tror d va nåt med att ägget inte fäster och då får man mens som vanligt. 
    Men nu vill jag verkligen säga att det INTE behöver vara så för dig såklart. Bara rent allmänt att testa tidigt har sina nackdelar.
    Håller tummarna för dig:)
  • MSL82
    WiMe06 skrev 2015-04-07 14:45:56 följande:

Testade ju när jag var några dagar sen, så mensen skulle isåfall varit sen och det är inte som en mensblödning utan mkt mindre.

Har inte haft ont idag men det kommer fortfarande lite blod men det är så lite så ett trosskydd räcker. Idag har blödningen varit mörkare mer åt det bruna hållet. Har försökt ringa bm idag men telefonkön är fylld säger dem, likadant med gyn.mott. Så jag får väl vänta ytterligare en dag innan man får tag på ngn.

Då är det inte alls som det var för mig???????? Hoppas det bara är nån vanlig grav.blödning. Trodde av nån anledning att du testat tidigt, vet inte varför jag fick för mig det?? Håller tummarna.
  • MSL82
    MSL82 skrev 2015-04-07 18:40:14 följande:

Då är det inte alls som det var för mig???????? Hoppas det bara är nån vanlig grav.blödning. Trodde av nån anledning att du testat tidigt, vet inte varför jag fick för mig det?? Håller tummarna.

Men.... Va ju fina emojis där, inte frågetecken. Hm....
  • MSL82

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 
    Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni Cool

• MSL82
    minahjärtan0609 skrev 2015-04-15 21:05:24 följande:
    Vi kör bara på och tänker inte på när det blir. Vi har redan ett novemberbarn och det har aldrig varit ett problem. Det klart att det inte är så kul att föda barn på julafton men det känns ändå inte som en anledning att pausa. Vi vill så gärna och jag blir inte yngre
    Nä men jag håller med. Men det är inte att det just råkar vara jul och nyår, eller att det är sent på året, som får mig att fundera. Det är att vi har så mycket att göra då så efter varje jul e vi helt slut av firanden och annat, även om det är kul. Så jag tänker att det vore skönt att inte ha en sak till att "klämma in". inte själva födandet alltså utan att ha en sak till att fira. Men samtidigt så spelar det ju ingen roll. Man anpassar ju sig. Spiralen ryker idag å sen får vi se. Vi sa att vi inte aktivt försöker nu direkt utan väntar tills efter nästa mens. Men om det skulle råka bli, ja då blir det så:)
  • MSL82

Nu är spiralen ute. Gynekologen såg på VUL att den satt lite tokigt och därför, pga infektionsrisk, skulle vi vänta tills efter nästa mens. Så då va d inget att fundera på.

Förstår känslan att längtan e stor så man kör, datum är mindre viktigt. Men för oss är 3an en bonus vi hoppas blir av så vi kan nog ge oss till tåls å vänta. Men d säger jag nu. Tar d sig inte på några månader kommer jag antagligen bli helt hysterisk å inte kunna tänka på annat, he he.

• MSL82
    Mammis2011och2015 skrev 2015-04-28 22:07:15 följande:

Förlorade min lilla Meya som var nr2 den 19e mars. Hon föddes med ett oupptäckt kromosomfel och somnade in 25 minuter efter förlossningen. Smärtan är fruktansvärd men vi är ändå ense om en trea.

Igår hade jag äl och väntan på bin känns oändlig!

Kram{#emotions_dlg.flower}
  • MSL82

[quote=75298337][quote-nick]NellieMeja skrev 2015-05-14 12:35:54 följande:[/quote-nick]

Skit Tack kroppen för skit start på denna långhelg fick spottings nu 2 dagar innan bim. Skit kropp. Förra gången kom den 3 dagar efter vad håller den på med kroppen. Annars är som en klocka å kommer på dag 26 när man vill ha mens. Blir så less. Detta tar psykiskt att skaffa barn. Tur är att min stora goding fyller 7 år imorgon så det blir kalas hela helgen.så man har något annat å tänka på. Å nu ska här hoppas i den stor studsmatta vi köpte förra helgen. Har inte vågat ifall vi hade lyckats som jag trodde kände. .

[/

När jag blev gravid med första barnet trodde jag att jag fick mens två dagar innan BIM för jag fick lite små blödningar. Sen när BIM kom upptäckte jag att mensen uteblev och plussade, något förvånad. Så det behöver ju inte vara kört:)

Själv är det oklart när ÄL är. Var på VUL när jag tog ut spiralen och enl uträkningar borde jag ha ÄL just då, men gyn såg äggblåsor. Betyder det att ÄL närmade sig??? Kom på sen att när jag blev gravid med första trodde jag även att jag inte hade ÄL. Testade med ÄL stickor då, de dagar jag "borde" ha ÄL enligt uträkningar (alltså sånna man gör typ här på familjeliv). Får väl se hur d blir. Skulle ju inte bli hysterisk denna gång men här sitter jag ändå och hoppas och letar symptom.

• MSL82

WiMe06, Håller verkligen tummarna för att det inte är någon fara men förstår din oro. Tufft!

Själv ska jag ha mens på torsdag. Men så började jag blöda lite idag. Mer klarrött liksom, svårt att förklara men ljusare rött, som att jämföra koncentrerad och utblandad saft. Mysko! Är ju i och för sig bara andra mensen sen jag tog ut spiralen så det är väl det som spökar. Har varit så sjukligt trött senaste dagarna så jag började hoppas lite. Fast d hade väl varit lite tidigt att få sånna symptom. Men men, nytt försök efter mensen. Lite drygt att inte ha koll på cykeln bara.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)