• Daz

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej!
    Vi har två fina barn men kan tänka oss ännu ett. Hänger gärna på i den här tråden Vi är inne på 7:e försöket nu men det tog sig inte denna månad heller. Jag är så otroligt tacksam över de barn jag har, men det tar inte bort besvikelsen när mensen kommer varje månad. Barn nr 1 kom till naturligt efter 7 månaders försök. Nr 2 tog 2 år, Gjorde utredning och det visade sig att jag hade "svag ägglossning" (fick ej specificerat vad det är) Fick ta sprutor för att hjälpa på traven, men det tog sig inte ändå. Det tog sig till slut efter akupunkturbehandling och ljusbehandling (lite hokus pokus). 

Jag skulle bli glad om jag fick höra några solskenshistorier nu i dessa mensdagar  från några som också jobbat ett tag på en nummer trea och det till slut tog sig naturligt. Hur gjorde ni just den månaden? Avstod ngt, motionerade mer?

Jag röker inte, dricker knappt och rör mig regelbundet. Det känns som att vi gör allt rätt....

Behöver pepp...
  • Daz

Vi är på försök 8 nu. Nu väntar jag på Bim som är den 17 eller 18:e april. Med första barnet tog det sig efter 7 månader. Andra barnet efter 2 år. Så vi får se om det tar sig. Är beredd på att det tar tid för oss i alla fall. Men vaaaarje månad hoppas jag lika mycket.

• Daz
    Det är en vecka kvar till mens och en vecka sedan ägglossning. Testade för skoj skull med CB digitala ägglossningstest för att se om den gav utslag och ja, en blinkande gubbe visas i displayen. Jag vet ju att ägglossningstest kan ge utslag vid graviditet men gäller det även clearblues digitala tester?? Någon som varit gravid och det blivit utslag på CBs digitala ägglossningstest?

Jag är skitnervös nu. Vill så gärna att det ska ha tagit sig denna månad...
  • Daz

Bim på lördag. Tog ett tidigt test idag på Bim-5, visade negativt (såklart!!).

Med andra barnet testade jag positivt på Bim-3. Jag får hålla mig till onsdag och testa igen. Heller helt enkelt bara vänta å se om mensen kommer på lördag eller ej.

Hur går det för er andra? När har ni BIM?

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)