Inlägg från: barnlägtan |Visa alla inlägg
  • barnlägtan

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Tänkte om jag kunde få vara med i den här tråden. Vi planerar en trea och är inne på 2 riktiga försöket. Har haft problem att bli gravid tidigare, 1 barnet tog 5 år att bli gravid med till slut genom ivf. 2 barnet blev jag gravid med spontant efter 1 år, så få se nu hur lång tid det tar nu. Har bim 15/4.

• barnlägtan

lite ömma bröst, inte så lite heller men brukar ha så strax innan mens. Skillnaden att när jag varit gravid så har brösten fortsätta att göra ont när jag passerat bim. Det som jag är lite fundersam på är att det drar lite i ligamenten vid hastiga rörelser och när jag nyser typ. Får även springa på toa hela tiden. Men är jag gravid nu är det väl för bra för att vara sant. Inte nog att vi har haft svårt tidigare så har jag problem med sköldkörteln. Men man får försöka tänka positivt

• barnlägtan

Fortfarande tokömma bröst, har haft molvärk i magen till och från och ligamenten drar fortfarande vid hastiga rörelser. Bim -1 idag. Hoppet är det sista som sviker än. Hur ligger ni andra till? Symptom?

• barnlägtan

Hade inget gravtest hemma så tog ett äl- test. Har hört överallt att de kan ge utslag på graviditet. Men det visade negativt, tror ni man kan vara gravid ändå?

• barnlägtan

Bim idag men väntar nog några dagar innan jag testar, mensen var sen förra månaden med 4 dagar och kroppen har lurat mig så många gånger tidigare.

• barnlägtan
    MSL82 skrev 2015-04-15 14:34:47 följande:

Hej i tråden! 

Vi planerar en 3a och jag ska ta ut min spiral i morgon. Vet däremot inte hur vi ska göra. Har ÄL i morrn tror jag (testade igår svagt, i morrn gör jag VUL i samband med ta ut spiralen så då får jag se). Hade tänkt att vänta en vända för att inte riskera att få barn precis innan nyår. Inte för att det spelar någon roll att det är sent på året utan mest för att vi redan har så mycket med julfrianden så det känns lite mycket. Om jag räknar efter ÄL i morrn på gravidräknaren här på familjeliv skulle BF va 6/1-16. Hur skulle ni gjort? E lite sugen på att tänka, blir d så blir d. Vi ska ändå inte försöka aktivt utan låta det bli när det blir lite mer nu. har varit så hysteriskt försökande de tidigare två gångerna. Har kollat med ÄL stickor mest för att se ungefär jag ens har ÄL. 

Jag e bara lite nyfiken på hur ni andra skulle tänkt i min sits å hur gör ni 

Jag skulle ha kört på och inte tänka på datum så mycket. Har haft svårt att få barn så jag är glad över att ha fått barn överhuvud taget. Väntar man barn i februari så är det inget som säger att barnet inte kommer till nyår iaf. Men gör som ni själva tycker så blir det nog bäst.
  • barnlägtan

Är lite fundersam över mitt bim datum. Enligt appen skulle bim vara 15/4 men enligt mina uträkningar 20/4 och då förklara det ju varför jag inte har fått mensen. Men jag har haft ont i brösten sen den 11/4 är inte det lite lång tid före 20/4 för att vara pms besvär. Brukar bara vara Max 4 dagar före mens för mig.

• barnlägtan
    Syoss skrev 2015-04-17 09:04:20 följande:

Äl+10/bim-4 här. Svagt streck igår, som knappt går att urskilja och inge starkare idag, så mest troligt spök. Vet att det inte är helt kört än men jag får nog ändå ge upp hoppet och satsa på nästa äl.

Håller tummar för dig att det inte var ett spökstreck, du får ta ett till test om några dagar har du några symptom då?
  • barnlägtan
    minneli skrev 2015-04-17 21:01:42 följande:

Jag tänker testa imorgon tror jag på Bim-1. Man vet ju aldrig :)

Lycka till
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)