Inlägg från: Bodrum |Visa alla inlägg
  • Bodrum

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Syoss skrev 2015-05-31 09:06:40 följande:

Åh, det där jäkla digitala testet fungerar inte. Helt svart i displayen! Vilket antiklimax jag har inte kvittot kvar men hoppas jag kan få ett nytt ändå. Annars är de 350 kr i sjön

Jag hade också ÄL-test med dubbel hormonindikator denna gång. Och blev ju bevisligen gravid direkt även om det sannolikt blev MF. Jag gjorde fel på första stickan också. Läs instruktionerna NOGA. Pilarna ska vara mot varandra när man för in stickan. Sen ska den blinka ett tag innan man kan testa. Testet får aldrig vändas upp och ned och helst ligga plant efter testning.

Eller så är batteriet slut och då måste dom ju kunna ge dig en ny "testare" till stickorna.
  • Bodrum
    Gullego1 skrev 2015-06-01 16:09:18 följande:

Ska bli kul att testa,är det inte positivt spelar min hjärna ett spratt med mig då jag har flera symptom...

Kul! Håller tummarna.
  • Bodrum
    WiMe06 skrev 2015-06-02 15:23:55 följande:
    Har haft lite fler små blödningar, hade en senast igår som var större än dem andra men fortfarande liten. Hade vul idag och fick träffa en jättebra gyn.läkare.

Han tittade en stund på skärmen själv utan att säga ngt, vågade inte ens titta på hans ansiktsuttryck, men sen vände han skärmen mot mig med ett leende och visade fostersäck, gulesäck och ett litet foster med tickande hjärta helt otroligt vilken känsla att få se det blev framflyttad 3 dagar så v 7+0 idag.

Tråkigt att dina test inte fungerat men skönt att du fick nya nu. Håller tummarna att det tar sig snart
    Grattis!!! Gud, så skönt!!! Nu kommer säkert allt gå som en dans.
  • Bodrum

Jag plussade igen idag. Fortfarande lika starkt. Känns som jag måste gå och göra ett VUL snart. Har ju gått snart 2 veckor sedan mitt misstänkta MF. Tycker jag får mer graviditetssymptom dag för dag. Hur går det ihop med att jag skulle ha fått ett MF 4 dagar innan BIM?

• Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-06-02 19:32:15 följande:

Bodrum: tror absolut att du är gravid. Be om ett vul bums så du kan fokusera på det lilla livet :)

Haha, förvirrande att vi är med i två olika trådar. Svarade dig just i den andra Glad
  • Bodrum
    Syoss skrev 2015-06-15 14:02:22 följande:

Äl+8 idag och dum som jag var så testade jag imorse. Det är ju egentligen för tidigt. Men jag tyckte jag skymtade något svagt! Stor risk dock att det är färgrester eller randen där teststrecken är. Får avvakta några dagar och se sen. Med yngsta barnet plussade jag svagt men ändå ganska synligt på äl+9.

Spännande! Håller tummarna för att det blir starkare!
  • Bodrum
    Elyssa81 skrev 2015-07-05 16:53:57 följande:

Jag plussade idag och är i v 4+5. BF är den 7 mars. Två månader efter mitt MA. Nu får alla hålla tummarna för att det går vägen nu!

Grattis! Skönt att det gick så fort! Jag hade också precis MA, vilken vecka var du respektive fostret i?
  • Bodrum
    Oliven2011 skrev 2015-07-03 21:37:40 följande:

Önskar jag njöt av värmen. Försöker förtvivlat ta mig igenom dagarna. Mår såååå illa o är så trött. Ska inte klaga, men det känns faktiskt lite drygt! Har inte mått så här de andra graviditeterna alls?!?

Åh, jag lider med dig. Mådde SÅ himla illa innan mitt MA, kräktes dagligen och kunde inte tänka på annat än att antingen äta en hel pizza eller lägga en - svårt att känna skillnad ibland på vad som var vad. Det är det som är positivt nu, att jag mår som mig själv igen. Men nu är det inte många veckor kvar innan det går över - håll ut!
  • Bodrum

Jag väntar också på ÄL efter missfallet. Blev skrapad för 2 veckor sedan p g a att det var fosterrester kvar. Testade med graviditetstest igår, var jättejättesvagt positivt, typ som ett spökstreck. Testade med ÄL-test och det visade fullt utslag, så antagligen är det ju graviditetshormoner kvar trots allt. Hoppas på totalt negativa tester nästa vecka så man kan få börja om någon gång! Har gått 5,5 veckor sedan missfallet.

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)