Inlägg från: KiinaJ |Visa alla inlägg
  • KiinaJ

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej! Ny på sidan och hoppar gärna in här om det är ok? Jag har två barn sedan tidigare, en dotter som blir åtta nu i januari och en son som blir fem i april. Min äldsta har flerfunktionsnedsättning så är lite speciellt liv här hemma. Barnens pappa och jag är sedan länge separerade och det pågår en vårdnadstvist pga faderns missbruk som satt de i livsfara.

Jag gifte mig med min älskade man i Augusti 2016 och vi har sedan dess planerat och försökt. Bakom mig har jag både aborter och ett utomkvedshavandeskap och innan jul fick jag veta att jag har pcos så blir svårare att bli gravid. Vi vill gärna få ett gemensamt barn och jag hoppas på graviditet nu, men det är ännu på tok för tidigt att testa. Min man är adopterad och det ger ju såklart extra starka känslor kring det här med biologiska barn. Pratar gärna med andra och får råd och stöd. Svarar gärna på frågor också. Gott nytt år allesammans!

• KiinaJ
    Nykär15 skrev 2017-01-02 11:10:51 följande:

CD10 och andra omgången dubbeldos Letrozol, ÄL-flytningar igår och molvärk så jag mår illa idag...ÄL närmar sig enligt förmiddagens test - får se hur det ser ut i em. I helt normal cykel brukar jag ha ÄL på CD12, gissar det blir nån dag tidigare denna gång. Men får väl se när det släpper, bara testa vidare.

(Dåligt internet så bild får bli senare när vi kommer till hotellet)

Hej! Ny här. Jag har innan jul fått reda på att jag har pcos och har fått hem Letrozol till nästa mens (vilket jag hoppas inte blir). Undrar om du haft några biverkningar av medicinen? Jag är nervös och lite orolig. Tacksam för svar
  • KiinaJ

Behöver lite hjälp.

På tisdagen innan jul var jag på gyn som konstaterade pcos. Hon sade då att jag antagligen skulle få ägglossning om två dagar då (alltså torsdagen den 22/12).

Jag använder även appen p tracker deluxe som berättade att jag skulle ha ÄL den 30/12. Mens bör enligt appen komma runt den 12-14/1. Men om det är så att det är som hon sa på gyn så borde väl mensen vara beräknad innan?

Det jag egentligen vill veta är om jag bör vänta till den 14/1 för att ta gravtest eller om ni tror att jag kan göra det innan? Jag har vanligtvis väldigt oregelbunden mens/ÄL. Jag har mått lite konstigt och hoppas att det är graviditet, men blir galen av tanken på att vänta ända tills den 14:e! Stöd och råd tas tacksamt emot!

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)