Inlägg från: Inheaven |Visa alla inlägg
  • Inheaven

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej allesammans.

Får man vara med här?

Vi planerar nr 3 med start så fort mensen kommer så jag kan börja med pergotime.

• Inheaven
    Bodrum skrev 2015-08-08 14:05:44 följande:

Hej Välkommen! När ska du ha mens?

Tack :)

Jag är inte helt hundra men enligt kalendern ska jag ha den den 16 aug.

Men så blev det något knasigt nu i torsdags.

På jobbet fick jag rikligt med trådga flytningar och en var med en tunn rosa strimma i.

Tänkte att ägglossningen kanske var 4 dagar sen (skulle ha den den 2 aug)

Så vi mös på hemma och efter fick jag rosa på pappret och efter det molande värk.

I går på kvällen kom det tillbaka.

Idag inget än så länge förutom små små känningar i tjejmagen.

Så vet inte riktigt om det är en nidis, "mellanblödning", eller mensen som är en vecka tidig...
  • Inheaven

Tack orkidee.

Ja på ett sätt hoppas jag på nidis men eftersom vi gifter oss om 3v så hade vi egentligen velat vänta tills efter det :)

Men jag har jätte svårt att bli gravid pkus att jag får lätt missfall så blir det en graviditet så finns det ingen som är lyckligare än mig ;)

• Inheaven
    Orkide skrev 2015-08-08 14:50:25 följande:

Jag har också svårt att bli gravid. Trodde jag inte skulle bry mig lika mycket inför försök med barn nr 3 men det gör jag. Vill verkligen ha 3-4 barn

Nej man tror att man ska bli mer harmonisk ju fler man har men så är det inte. Tror mer att det blir tvärtom eftersom man vet vilken tid det brukar ta.

Nör har du BIM?
  • Inheaven
    Orkide skrev 2015-08-08 15:01:29 följande:

Den 17. Sist var mensen en dag sen så ev. Den 18:e. Du då?

Jag har egentligen den 16 men är rätt säker att detta blir min mens :)
  • Inheaven
    Bodrum skrev 2015-08-08 14:05:44 följande:

Hej Välkommen! När ska du ha mens?

Tack.

Nu skulle jag inte haft mensen förns den 26 aug men fick den igår kan man säga. Så nya datumet blir 11 september. Start med pergotime på tis eller onsdag :)
  • Inheaven

Usch imorgon börjar jag med pergotime.

Jag kan helt ärligt aäga att det är totakt blandade känslor...

• Inheaven
    Orkide skrev 2015-08-11 08:19:41 följande:

Hur menar du med blandade känslor? Rädsla för att det inte ska gå eller?

Jag har tagit tre kurer nu o inte blivit gravid. En omgång med minkpeppar (denna omgång) då min klinik hade sommarstängt. Funderar på att fråga efter dubbeldos denna gången :-/

Vill inte gå o misslyckas månad efter månad

Jag är rädd för att må dåligt av dom, rädd för att det inte ska ta sig och även rädd för flerbörd.

Men super glad att få hjälp och samtidigt väldigt upprymd av att kanske kanske kanske kunna få ett till barn.

Jag ska ta dubbel dos direkt enligt gyn.

De flesta jag hört har blivit gravida med dubbel dos, kanske du ska be om det direkt?

Kramar
  • Inheaven
    Orkide skrev 2015-08-11 11:39:03 följande:

Ja jag förstår dig. Inte så enkelt att vara kvinna alla gånger. Du kan ju kolla äggblåsorna innan äl om du är rädd för flerbörd. Det andra kanske är svårare att göra något åt :-/

Jag fick lämna ett meddelande på telefonsvar angående dubbeldos. Jobbigt när man inte bara kan få en läkar-telefon-tid

Ja jag ska på vul den 17 aug och sen även blodprov den 28 aug.

Så jag kommer ha uppsikt.

Men hade det blivit tvillingar så hade jag absolut mottagit det med glädje också även om jag inte önskar oss och syskonen det, då jag vet att uppmärksamheten kommer behöva gå till de små.

Men vet man att man har svårt att bli gravid och samtidigt har större risk att få missfall så är man glad för allt :)

Ja telefontider är hemska. Känns som de blir kortare och kortare också, så man får aldrig tag på dom.

Hoppas de ringer upp dig snart så du kan få dubbelt.

Har din gyn sagt något hur länge du får köra på utan uppehåll?
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)