Inlägg från: MalynCazzandra |Visa alla inlägg
  • MalynCazzandra

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Hej

Jag och min man planerar vårt 3:e barn :) jag blir 30 i slutet på året och min man blir 39 i maj, vi har två små killar tillsammans på 2 och 1 år. Han har gått med på ett försök till, till en flicka! :D Jag vill så gärna ha en dotter! Vi är nyinflyttade i Åmål där vi båda jobbar. Min man i verkstad och jag som förskollärare. Jag har en spiral i just nu som vi planerar att ta ur i slutet på mars/ början av april typ så att bf blir som tidigast nästa år :) vi har båda nyss skrivit på avtal om fast jobb så nu vill man ju verkligen börja försöka :D chansen för tvillingar är även hög hos oss då vi båda har det i släkten så vi får ju verkligen se hur detta slutar! Haha

Har ju redan nu börjat kolla babykläder och inredning :O det finns ju så himla mycket fint därute!

Hoppas att vi kan följas åt i detta! :)

• MalynCazzandra

Snart är april här då man ska ta ut den jäkla spiralen och alla försök blir mer spännande!! :D Hoppas ju på en liten bebis i början av nästa år! hihi Nr 3!! och hoppas så på en liten tjej.

• MalynCazzandra
    jhk88 skrev 2017-03-16 10:27:34 följande:
    Wohoo!! :D Jag hoppas också att vi får en liten tjej, har två pojkar så det skulle vara roligt att få en tjej denna gång :) Blir såklart glad över vilket som bara hen är frisk <3
    Ja så känner jag med! ;D Självklart så blir jag glad för en liten pojke till men hjärtat slår lite extra för en flicka. 
    Denna gången har jag även bestämt mig för att inte ta reda på könet innan förlossning. Gjorde de med de två andra men denna gången så tror jag att jag vill bli överraskad eftersom det antagligen är mitt sista barn :) Få reda på det på operationsbordet liksom :D 
    Vill du ta reda på könet innan? 
  • MalynCazzandra
    jhk88 skrev 2017-03-16 13:25:57 följande:
    Känner precis likadant som dig :) Jag har också bestämt mig för att inte ta reda på könet denna gång :D
    Spännande! :D vill bara vara gravid nu! hihi
  • MalynCazzandra
    jhk88 skrev 2017-03-16 17:15:23 följande:
    Väldigt spännande! :) Jag vill också bara vara gravid nu! :D
    Åh vi får hoppas att tiden går fort så att vi kan påbörja bebisverkstan! ;)
  • MalynCazzandra

Hej hej. Här skulle man ta ut sin spiral den 18/4 och påbörja bebisverkstan men i måndags så gjorde man ett besök på akutmottagningen på nål i Trollhättan och fick tömma en cysta som satt där nere. Ca 4x5 cm stor . Usch det var bland det jobbigaste jag gjort. Men em bra sak var ju att jag tog ut spiralen då. Fick mens i torsdags så den är snart slut. Sen ska jag försöka kolla när äl är med stickor så jag har sex några dagar innan äl för bästa chans till en tös :D

• MalynCazzandra

Nu kör man med äl-stickor. Försöker hålla koll på när äl är på ingång. Fick mens 6/4 så tycker väl att äl snart borde visa sig på stickorna. Vill så gärna få till nåt snart. Längtar efter att vara gravid! :D

• MalynCazzandra
    Milou3 skrev 2017-04-17 00:12:23 följande:

Fick också min mens den 6/4, och hade äl redan i går!

Testade Rosenrot mellan mens och äl denna gång så då kom äl tidigare, redan på CD10!! Brukar ha äl mellan CD12-13! Har en cykel på 27-28 dagar.

Mina barn har hunnit fylla 12 och 10 år så det blir verkligen en sladdis om det tar sig :)

Jaså? Så snabbt? :O det var värst :) jag ska prova varje dag nu för de borde dyka upp på stickorna snart tycker jag. Sist jag blev gravid så använde jag mig av stickor och det funkade på första försöket. Nu käkar jag Mitt val Kvinna för att få i mig så mycket vitaminer som möjligt. Så får vi hålla tummarna! Tror du att du prickade in äl denna månad?
  • MalynCazzandra

Kollade nyss med äl stickor och idag visade sig första tecknet på att äl var på g! :D yay! Tänk om man hade haft stickor första gången man försökte bli gravid så hade det nog gått fortare än 1,5 år :/ men men andra försöket så tog det sig på första så nu hoppas jag att det gör det igen! :D så nu ska jag testa varje dag och försöka ha sex någon dag innan äl för vill försöka mig på en flicka :D och äl inträffar väl ca 48 timmar efter starkaste utslaget eller har jag fel?
  • MalynCazzandra
    Milou3 skrev 2017-04-17 09:36:02 följande:

Jag är inte helt hundra, i morse när jag tempade så sjönk tempen sitt lägsta och har jättemycket mol i ländryggen så det kanske är i dag äl sker!! Shit måste nog få till lite sex i kväll ändå :)

Vitaminer är bra, äter lite allt möjligt. Dricker även vetegroddsolja och kör med progesteronkräm.

Vilka äl-test använder du?

Oj vad mycket du kör! :D mitt äl kommer säkert i veckan eller till helgen :) jag köpte nog ett storpack med äl och graviditetsstickor på nätet så jag kan testa ofta! Det är bra! Speciellt om man har oregelbunden äl och mens som jag
  • MalynCazzandra

Hej!

Jag blir inte klok på dessa äl-tester jag kör med. Stickor då alltså. Enligt min app så ska jag ha äl på onsdag. Den 22:e så var andra strecket lite starkare än vanligt. Men igår och idag så är strecken lite svagare? Jag har inte haft några känningar men kan jag ha missat äl iaf?! Jag hoppas verkligen inte det men blir lite orolig. Eller kan det bli så? Jag har inte fått att strecket blivit lika starkt som kontrollstrecket än heller?

Jag borde antagligen slappna av och låta det ta sin tid men blev så fundersam när strecken blev lite svagare... Någon som kan lugna mig? :D haha

• MalynCazzandra
    brennaV skrev 2017-04-25 07:43:32 följande:

Jag tycker du ska testa vidare. Jag hade så men fortsatte testa med stickorna och 3 dagar senare var strecket lika starkt som kontrollstrecket.

Eller kan du haft äl? Haft flytningar? Eller annan känsla att äl skulle varit?

Nja alltså jag har haft lite flytningar men de e rätt normalt. Jag tror inte äl har varit än. Men vilken tid är bäst att prova med äl stickor? Morgon/kväll?
  • MalynCazzandra

Igårkväll började jag känna lite molvärk i magen och beräknad äl är idag! Har inte fått nåt positivt än test än men misstänker att de kanske skedde inatt för enligt min app så skulle jag ha äl idag! Vi hade sex i måndags så nu är det bara att vänta och hoppas att det tar sig. Någon mer som hade sex två dagar innan äl och blev gravid?? :)

• MalynCazzandra

Åh hur ska jag orka vänta till BIM 10 maj ?? Jag tror det tog sig denna gång men svårt att veta ju. Hade sex två dagar innan äl och det ska ju vara bra om man vill ha en tös. Så nu gäller det bara att hålla sig sysselsatt och se om de kommer någon mens i maj :/ hoppas inte!

• MalynCazzandra

Tog nyss ett äl test och det ser ju ut som att det håller på att bli starkare, eller hur???

Längst till höger är från idag.
  • MalynCazzandra

Oj det här såg ju positivt ut! Alltså inte själva testet men att det förmodligen snart är dags för äl! :D imorgon kanske eller vad tror ni?

Trodde de var kört eftersom jag varit borta i helgen men då blir det nog att mysa till de ikväll då ;)

• MalynCazzandra

Då är äntligen mensen över för denna månad. Så har man streptokocker och sitter hemma och knaprar penicillin.
    Men nu är det bara att invänta ägglossning och hoppas att det tar sig för oss på vårt andra försök.
    Hoppas verkligen det! Blir att ligga i lite mera denna månad bara så ska det säkert ta sig ;) *hoppas hoppas*

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)