Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Matl skrev 2016-03-10 10:16:34 följande:
    Jag hoppas det..tack så mycket! Men är så orolig att det visar fel eller att det ska bli missfall... men ska försöka tänka positivt. Men kommer nog inte tro på detta helt 100 innan jag tagit CB digital

Förstår din oro och nu med min färska erfarenhet så hade jag vart livrädd innan jag kom förbi BIM...

men tror och hoppas för din skull att allt går vägen! Hade vart skoj med lite gravida här i tråden nu :)

• Nykär15
    Matl skrev 2016-03-10 10:34:59 följande:
    Ja det förstår jag! Kommer vara rädd för det jag med nu i en vecka framöver iaf.. Men man får tänka att man inte bär på missfall och dom flesta går ju faktiskt bra ändå.. Ja fler gravida vill vi ha här I tråden nu! Men kommer inte kalla mig för gravid innan jag ser det på cb digital
    Nä mitt mål var med att se på digital först, känns mest verkligt då! Men du ska se att det går vägen och visst ska man tänka att man väntar barn och inte missfall. Glad
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-11 06:28:05 följande:

Tack alla!! Tog ett cb digitalt nyss oxå och ja jag är gravid! Är helt skakis nu.. hoppas nu att pyret vill stanna kvar där inne!!

Jippi! Grattis! Klart det ska stanna nu! Gravid
  • Nykär15
    Matl skrev 2016-03-11 08:12:15 följande:
    Taaack Ja de hoppas jag verkligen!! Känns så overkligt att jag ska göra detta en gång till...det trodde jag aldrig

Så underbart! Hoppas jag med får göra det snart....trodde inte heller det. Har alltid sagt jag kan tänka mig ett till men sen när vi separerade trodde jag att nu är det som det är och jag är jättenöjd med mina två älsklingar. Men så träffade jag mannen i mitt liv, som inte har några barn och hemskt gärna vill ha och eftersom jag hemskt gärna vill uppleva det igen så känns det ju såklart fantastiskt om man skulle kunna ha möjligheten att dela det med honom...åh vad jag längtar och hoppas!

Njut nu! Hjärta

• Nykär15

Klart man har massa tankar! Jag är dock helt säker och helt redo, vill inget hellre. Även om vi inte vart tillsammans mer än ett år så vet jag att han är den mannen jag väntat på och letat efter. Finns ingen finare!

Dock är det tufft att gå in i bäbisverkstaden, är mycket oro och jag gillar ju kontroll och det har man ju inte annat än på att ha koll på sin cykel, vad man äter och gör osv...så jag gör såklart förutsättningarna så goda jag kan, men sen är det bara att hoppas och vänta vänta vänta...hahaha!

Så det påverkar ju en del i vardagen, mer än jag önskar...hade velat vara lite mer lugn och det blir när det blir, men pga åldern så känner jag stress oavsett om jag försöker tänka bort det...har ju tiden emot sig och det är ju ett faktum...har med de två första blivit gravid på första försöket. Och denna gången blev jag ju gravid på andra även om det slutade med mf...så har väl ändå rätt lätt bli gravid får man ju tro, så hoppas det håller i sig och ska funka snart igen, men ett livsdugligt befruktat fint ägg Hjärta

• Nykär15
    Matl skrev 2016-03-11 09:13:05 följande:
    Så sant det. Jag är också redo men kan inte råför tankarna ändå...jag är alltid en sån som tänker för mycket och stressar upp mig. Haha :-P Men självklart är jag så glad och förväntansfull på detta nu! Speciellt är jag lycklig att jag får dela detta med min älskade sambo. Precis som du säger, han är mannen jag väntat på <3
    Ja jag förstår hur du tänker...även om man inte vill att det ska ta över vardagen så gör det det ändå.. och klart åldern spelar in för det också, men låter som att du har väldigt lätt att bli gravid så det blir säkert inga problem för er! Plusset är nog där snart igen och det kommer gå jättebra då

Tack för dina positiva ord!

Jag är med en som tänker och känner väldigt mycket...så det är väldigt tärande detta. Vi tänker framåt och säger båda att vi kommer få njuta av det där lite knyttet en vacker dag, hoppas bara den inte är allt för avlägsen.

• Nykär15

Hoppas vi snart får lite uppdateringar om ÄL, BIM, plus på stickan osv här!

Jag går och hoppas på att ÄL ska komma efter missfallet...har jag tur och allt funkar som det ska så bör den komma torsdag eller fredag...så lite spännande nu och känner mig iaf lite hoppfull igen vilket känns skönt!

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-03-15 14:20:15 följande:
    Jag hade äl förra veckan så nu är bara väntan kvar. Men jag hade inte så mycket äl-flytningar så jag tror inte det kan bli något. Är en biverkning av pergotime som jag inte haft tidigare :-/
    Själv då, hur går det för dig?
    Fast två av gångerna som jag blivit gravid har jag inte haft några ÄL-flytningar alls, känt mig snustorr. Så länge det är gynnsamt vid tappen så tar de sig fram Glad så ge inte upp hoppet!  
  • Nykär15

Primolut har jag ätit när jag velat skjuta på mensen, men förstått det som att man även kan använda det för att få ordning på sin cykel.

Här fortsätter ÄL-känningar, brukar ha molande i två dagar och sen sker ÄL, så jag hoppas på positivt test i em. Det var riktigt starkt igår men inte fullt. Känns mer som vanligt nu, att jag har två dagar ont, att det liksom trappas upp. Kändes så otroligt snabbt förra månaden med rosenroten, som att den gjorde allt klart på bara en dag, började mola på morgonen och positivt på em.
    Så mina dumma tankar vill påstå att ägget släppte för fort och inte var redo...därav missfallet. Men det är ju min högst egna tolkning...nu känns det som det har gjort hela livet innan och det är kanske det bästa för mig...att lita på min egen kropp som ändå lyckats med två fina graviditeter innan....

• Nykär15
    Orkide skrev 2016-03-17 21:33:42 följande:
    Okej hoppas det hjälper dig.
    Är det något som man kan testa ibland eller är det i diskussion med läkare?
    Vad är det för symptom för den där sjukan då, jag blev också skrapad
    Man måste få dem utskrivna av läkare oavsett anledningen till att man vill ta dem.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)