Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Orkide skrev 2016-11-30 08:50:00 följande:

Du kanske ska boka in en tid hos barnmorskan?

Ja jag får nog göra det.

Ska göra op den 8 dec.

Man vill ju veta innan dess!

Helt galet detta
    Beebii skrev 2016-11-28 22:18:56 följande:

På fredag har jag inbokat ul! Håll tummarna nu! Jag vill veta nu liksom! Mår ju som fan så är det något knas vill vi veta nu!

Håller tummarna!
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-11-30 13:54:06 följande:
    LeiaBus2010 skrev 2016-11-30 09:02:44 följande:

Ja jag får nog göra det.

Ska göra op den 8 dec.

Man vill ju veta innan dess!

Helt galet dettaHåller tummarna!

Ja tack! Ska bli intressant! Får gubben med mig som tur är! Han vill göra kub test oxå men jag är osäker. Blev så himla ledsen förra gången när vi fick dåliga odds. Var ju dock inget fel alls så kändes så onödigt att bli upprörd pga siffror och statistik!

Va skönt att han är med KUB kan ändå vara bra, för hur det än är så kan man bearbeta sig mentalt på ett helt annat vis. <3 Inget att bli upprörd över egentligen, blir det bra ändå så har man ju fått en bonus  

Men jag förstår att man blir rädd och ledsen i stunden. <3

• LeiaBus2010

Dagarna tickar på. ..

Hade lite äl sekret idag och börnar få molvärk. Så jag hoppade nog över en mens. Vi får köra på i helgen helt enkelt

• LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-12-02 23:13:43 följande:

Ja idag var vi på vul...så overkligt men skönt att få se den lilla alien som tagit över min kropp! Så liten bara 1.7mm...att det ändå kan finnas så mycket detaljer redan. Dock fick vi ingen vidare bild då läkaren verkade stressad. Men det är nu det bästa vi har en bebis och allt såg bra ut! 8+2 precis som beräknat enl tempning!

Åå vilken underbar känsla! Så skönt för er! Lycka!
    Heineken86 skrev 2016-12-02 12:50:28 följande:

Vad är det för app?

Min kalender, appstore (har samsung)

Superbra! Har till och med koll på när vi har sex hihi.

Sexade inatt. Har molvärk idag. Så är nog äl på g Igen .. haha.
  • LeiaBus2010

Hej tjejer! Bim +18 idag... och fertil period om 3 dagar.

Men vi har sexat i helgen och igår mådde jag så hemskt illa hela dagen och kvällen. Någon mer som haft illamående vid ägglossning?

Misstänker som sagt att jag hoppade över en mens faktiskt och att det nu är äl på g. Men om den är om 3-7 dagar enligt min app vet jag ju inte eftersom jag inte haft mens. Så det kan ju likväl vara nu

Jag har inga ältester hemma. Men jag har haft den typiska ägglossningsvärken och har fortfarande. O så illamående på de! Det brukar jag dock inte ha.

Vad tror ni?

• LeiaBus2010
    Heineken86 skrev 2016-12-04 19:35:13 följande:

Jag tror inte att appen stämmer för fem öre i ditt fall just den här cykeln. Du kan mycket väl ha ägglossning nu, eller för en vecka sen, eller när som helst egentligen. Gå på symptom istället för "hur det ska vara". Iom att din nuvarande cykel inte beter sig som den "ska"/regelbundet så är nog allt lite upp och ner. Du bör ha ÄL ca 2 v innan mens och följer inte det vanliga mönstret innebär det ju att ÄL+mens kan ske när som helst i tiden. Hoppa över en mens vet jag inte om man kan... snarare att ÄL sker mycket senare än beräknat. Dvs du hade nog inte ÄL när du trodde senast utan den kanske inte sker förrän nU.

Lycka till iaf och hoppas på ett plus för dig snart.

Tack för ditt svar! !! Ja det låter logiskt. Jag kan inte lita på appen i det här fallet iaf.

Jobbigt när det ska strula men vi får helt enkelt se när tanten dyker upp.

Tack
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-12-05 09:09:25 följande:

Kan verkligen rekommendera att tempa! Jag har tempat i ca 10mån innan det tog sig men enligt tempning hade jag äl 19/10 och det stämmer nog exakt för på vul var bebis 8+2 veckor men enligt senaste mensens första dag skulle jag varit i 9+1 så den var ju fördröjd en vecka just då. Så bm har ju fel vecka på mig

Jag får börja med det. Skulle vilja ha en bra p dator. Någon som har tips? :)
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-12-06 07:38:21 följande:

Jag använde fertility friend samt natural cycles apparna och en termometer med en decimal. Skulle kapten med 2 decimaler men det behövdes inte Absolut! Hade jag bara gått på känsla så hade vi nog missat det denna månaden med för när jag hade äl känningar och flytningar som borde stämt in så hade jag ju ändå inte äl visade det sig!

Vi ska köpa en sån där dyr sak har vi bestämt oss för. Med alarm varje morgon och den talar om både säkra och osäkra perioder

Kroppen är väldigt lurig... jag är på Bim + 21 nu!

Ska göra en laparaskopi imorgonbitti... har sparat urin idag...tänk om liksom. Så får vi se sen. Är ledig idag så jag ska hinna se testet innan det blir gammalt med. Haha

Ikväll ska jag göra en sån där dubbeldusch med svamp. Och imorgonbitti. .blir en tidig morgon för att hinna det å sen lämna 2 barn på dagis/fritids. Pjuh.
  • LeiaBus2010
    Zora skrev 2016-12-07 10:37:28 följande:

Jag har använt Lady-Comp p-dator i ca 8-9 år. Tycker den har varit jättebra som preventivmedel. Dock blev jag, efter 6 års användning, gravid trots att jag använt den korrekt.

Om du kan tänka dig att fortsätta använda den som preventivmedel efter att du varit gravid den här gången skulle jag rekommendera dig att köpa en sån. (Om det inte skulle vara katastrof med ett barn till, är man definitivt klar med barn rekommenderar jag den inte)

Är syftet enbart att bli gravid räcker det att använda Fertilityfriend och Äl-tester, betydligt billigare!

Naturalcycles finns ju också och det är väl en smaksak vad man föredrar.

Den ska funka dom preventiv sen också. Jag tål inte hormoner och hormonfritt funkar inte :-P (Blivit gravid på det 2 ggr)

Ja det får bli en som kostar lite som känns mer trovärdig och säker
  • LeiaBus2010
    Beebii skrev 2016-12-06 07:41:01 följande:

Jaha nu har en läkare kikat på mitt urinprov och konstaterat uvi så nu blir det antibiotika i 5 dagar! Känns bra då jag känner av det massor nu med kissnödig, svider när jag kissar, tryck i magen och allmänt hängig. Hoppas jag mår bättre efter kuren. Tyckte jag mådde bra men igår på jobbet blev det värre. Märks verkligen skillnad när jag måste stå och gå hela tiden... vill bara vara hemma tills jag mår bra igen

Saknar Orkidé i tråden! Har hon tagit en paus tro?

Usch uvi... lever med skiten till från. Skönt att det "bara var det" dock. Och att dom såg det i tid <3
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)