Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)
Nu är det spännande här
Nu är det spännande här
Hoppas hoppas hoppas för din skull!!! Låter som om du behöver detta om någon!! Håller tummarna som en toka här
Får jag kapa tråden lite och fråga om råd?
Vill så gärna börja på en trea men läget är ännu inte så bra och sambon måste hinna tänka och känna sig redo även om han säger JA när jag pratar om det, jag vet han behöver tiden. Har kopparspiral. kroppen har dock fått fnatt så nu har jag typ en vecka spottings innan mens. Skulle ni bara uthärda i hopp om uttag snart eller byta till hormonspiral och se om det funkar, när uttag är obeslutat ännu?
Tacksam för råd! F.ö. Hopplöst skengravid denna månad, grr!
Tack för råd
Instämmer i behovet av tidig koll om ngt lever, har själv haft MA i v 12, inte kul Räcker ju med ul tillochmed!! Bara man set hjärta så
Mens här, vill ta ut spiralen NUUU, blir snart galen tror jag...
Bodum, grattis!!!
Lycka till imorgon ni som testar!!
Ego, köpt stooor bil idag så nu får vi iaf plats med massor med barn och hundar
Tror du blandade ihop mig med någon? Eller vad menade du grattis till?
Lycka till på vul/ul!!!
Ego. Sambon börjar ligga på nu om nr tre och jag blev så sjukt nervös nu!!! Drömde återigen om en som var gravid...Måste vara mkt att fundera på det här
Tack! Det gick jättebra! Fick se ett tickande hjärta och ett litet fint foster i perfekt stl för vecka 7+5 som jag är idag. Total lycka!
Behöver lite hjälp att tänka... Ursäkta långt inlägg, kanske ngn orkar läsa?
Vill så gärna ha en trea och tänker på det HELA tiden, ja ni vet... MEN läget är väl inte optimalt om man uttrycker sig milt. har haft ett stökigt år som började med sambo som hamnade på psyket, depression osv. Han hämtade sig ganska så fort och började jobba heltid efter tre mån. MEN han har väldigt svårt att vara med våra barn (2 & 4). Han klarar inte av spring, höga ljud, att dom klättrar, att dom busar eller bråkar, att dom frågar samma sak tusen ggr eller inte lyssnar. Dom är som vilka ungar som helst, inte alls krävande på ngt vis. Men han har stora problem med detta. Han har ADHD och går hos en arbetsterapeut nu oxå. Har svårt med allt som man "måste" göra. Vi ska till kommunen nu och träffa ngn socialsekreterare och se om vi kan få lite hjälp med sambons relation med barnen.
Allt detta har då resulterat i att jag har ansvar för ALLT och då menar jag ALLT. Pluggar 100% också och barnen är på dagis 5,5 h/ dag. Har också två hundar som ska ha sitt.
OCH jag fyller 38 :( Alltså tiden är inte på min sida!
Hade varit optimalt nu att bli gravid och så kommer man igenom hela år två av tre av studierna och så kanske även plugga sista året med liten hemma... Innan jag är för gammal! Sambon vill oxå MEN problemet är ju att jag har så lite avlastning och tänk om jag mår skit, hur ska det gå då? Är jag oansvarig som ens tänker detta? Hur kommer jag må om jag måste avstå ett barn till? (har fått avstå typ ALLT för att anpassa mig till sambon, är i princip helt låst). Kommer jag bli bitter och vår relation går åt pipan så det är värt att våga? Eller ska jag försöka komma över min längtan? Eller VAD ska jag göra???!!! Om jag hade haft lite tid så hade jag ju väntat så klart men det har jag ju inte!
Är det någon som orkar bolla detta med mig?
Quirall: tack för ditt svar! Tack för att du förstår! Prognosen ser bra ut och vi har ju stöd från vården med hur han ska bli bättre med barnen osv, det kan liksom bara bli bättre! han är liksom tillbaka till sitt gamla jag och när han har bra dagar och allt flyter på (händer tyvärr inte ännu med barnen men finns iaf bra dagar ibland) då känns det som om vi kan försätta berg tillsammans, ALLT är möjligt! Så enkelt liksom... Tänker lite så här att på ett år måste han ju blivit bättre ;) Förstår att det varit jobbigt för dig också! Jag tar också alla nätter och ja allt.. Man blir förbannad ibland så är det, men får det också ta plats så tänker jag att man fixar det tillsammans...Hoppas så att allt ska gå bra för dig nu och att det blir grav utan bekymmer!!
NovaElton: Tack för ditt svar! Skönt att känna att man inte är helt dumt i bollen som vill ha en till :) Tyvärr så är ju hundar ganska känsliga varelser och dom litar inte helt på sambon än, efter allt som varit. Den ena kan han nog få med på tur med lite tur...men så har han haft så ont i ett knä så han har inte kunnat hjälpa ens om dom velat följa med honom :( Men det håller också på att fixa till sig... Ang barnen så ja, dom får vara mer men har velat ha lite mindre på dagis. I höst hamnar dom äntligen på samma plats så då tar det inte 2h för hämta och lämna varje dag! LITE mkt tid... Men kan tänka mig att ev utöka tiden något om jag behöver framöver. Under sommaren går dom 4 dagar (förutom 4 v ledigt).
Ishtar: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
Igår skulle jag och sambon ha filmkväll och jag skulle dra min plan för honom, dvs boka uttag av spiral på måndag. Men seeeg läggning av barn så var för trött, fick bli lite mysande bara men ikväll så! Hoppas han gillar min plan
Tycker jag tänkt på allt!