Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Nykär15 skrev 2016-03-08 07:55:03 följande:

Jo jag är både ledsen och glad...ledsen att glädjen blev så kortvarig, men glad veta att vi KAN bli gravida. Nu hoppas jag bara att vi kan klara det snart igen...risk för jul-bäbis blir det detta försöket, men skulle det bli så så är det den absolut finaste julklapp man kan få Hjärta

Hade jag inte vart med om det jag nyss varit så hade jag testat om jag var du! Men nu har jag bestämt mig att vänta på BIM eller till dagen efter innan jag vågar testa. Var så himla jobbigt att bli så glad och sen rycktes det bort. Så om det är ett så tidigt missfall igen kanske det är lika bra att inte veta...samtidigt som jag tänker att det även kan vara bra att veta för om det händer många gånger så kanske man vet vad man ska söka hjälp för? Så jag är lite kluven men har ju några veckor på mig att fundera ¨på hur jag ser på det...kommer dock inte börja glädjas och hoppas förrän jag är stabilt förbi BIM nån mer gång. Men med mina första två barn så fick jag positivt tidigt med och det gick vägen...men kände direkt när mina tester inte blev så mycket starkare att nåt inte stämde.

Angående nästäppan så har jag haft det båda gångerna, men har för mig det kom några veckor in i graviditeten, typ efter v 10 nånting.

Håller tummarna att det är ett litet pyre som växer i dig!

Håller tummarna för dig med!  

Ja, det är helt galet att det är mest på em/kvällen med.

Hur länge håller sig urin i rumstemp? 

Får hem nya testar idag, Har glömt plastglaset med urin på toaletten :P

Kissade kl 8 

Matl skrev 2016-03-09 08:47:28 följande:

Mäh bilden kom inte med....provar igen

Jag ser med! 

Bim vet jag inte när jag har dock. (Oftast oregelbunden) Men det borde vara snart! 

Men hade äl sekret för 11 dagar sedan 

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Matl skrev 2016-03-09 11:02:26 följande:
    Tack! Skönt att veta att man inte är galen och ser nått som inte är där.. Får testa igen imorgon eller på fredag och hoppas det är starkare då..

Ska du testa idag? Håller tummarna för dig!!

Jag testade på "gammalt"urin nu när jag kom hem kl 12 ungefär. Var negativt. Men jag kissade ju ut det kl 8 så det stämmer ju garanterat inte vare sig det är neg eller pos :P

Nejdå, du är inte galen :) 

Jag hade väntat iaf 48 h tills nästa test för att få det svart på vitt <3

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2016-03-09 10:54:26 följande:
    Vet inte, hört man ska förvara urinet i kylen med plast över om man ska spara det...men ingen aning om hur länge det är bra. Tror att om du kan hålla dig några timmar i em att du likaväl kan testa på kvällen. Jag gjorde det nu sist och tyckte nog det syntes bättre då, hade hållt mig i tre timmar den gången.

Jag ska försöka hålla mig några timmar nu, men det är svårt för jag är lite tokig i magen och kan göra nr 2 flera ggr om dagen! :P Då är det inte lätt att hålla kisset inne haha. 

Är lite öm runt vårtorna... det spänner liksom mot bhn..o mina bröst har växt supermkt bara på någon vecka känns det som, dom ramlar ju ur bhn! hahaha, o så denna molvärken... hade runt äl... sen försvann den några dagar och nu har den kommit tillbaka... kollade i kalendern. Hade älsekret för 15 dagar sedan.. frågan är ju då NÄR äl skedde. :P  meen, man kan ju vara skengravid också :P.

Ska försöka hålla mig som sagt. Annars tar jag ett nytt imorgonbitti igen :) 

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Mamsterbabe skrev 2016-03-09 14:19:37 följande:

Är nu på dag 44 sen sista gången Jag tog p-piller. Och dag 21 sen jag fick en liten brun flytning.

Ingen mens i syne. Världens mensvärk sen en vecka tillbaka, plus så ont i brösten så jag blir knäpp (slänger av mig bhn så fort jag kommer innanför dörren hemma). Har även enorm smärta/hugg som kommer och går vid höger äggstock.

Börjar bli orolig att något är fel? Vad har ni erfarenhet?

I mina öron så låter det som att du har ägglossning :) Men man kan ju aldrig veta säkert. Sexa på utav bara den! hihi
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Mamsterbabe skrev 2016-03-09 14:55:09 följande:
    Men jag har ju inte ens haft någon mens? Eller? Var den lilla bruna flytningen mens?

Ägglossning kan komma igång före mensen.

Om det inte blir befruktat så kommer mensen :) 

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Bodrum skrev 2016-04-09 08:08:40 följande:

Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen. Var på kontrollen igår och man såg ingen levande graviditet men högt hCG och en misstänkt hinnsäck bakom livmodern. Opererades därför igår kväll. Så nu sitter jag här med ont i magen, är inte gravid och känner mig allmänt ledsen. Men, men nu måste väl ändå min otur ta slut tänker jag. Tror att jag tar en liten paus härifrån tills kroppen återhämtat sig och vi kan börja försöka igen. Skam den som ger sig . Ta hand om er och se till att ha visat upp många fina plus innan jag är tillbaka!

Men usch så hemskt :( Hoppas att du mår bra nu.

Jag måste fråga dig, jag har inte läst allt som jag missat här, men hade du som en kraftig jäkla mensvärk i typ 30 min som gjorde apont o sen gick det liksom över? 

för det är vad som hände mig alldeles nyss.. och igår natt runt 23.45 så kom ett riktigt kraftigt illamående... o så det här idag. Har aldrig varit med om förut :( 

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2016-05-25 07:59:32 följande:

Vecka 4+0 idag och skitnervös när jag tog digitala inatt, hade sovit 4 h bara, men var tvungen att kissa, skulle annars bli bara 3 h till när jag skulle upp. Döm om min förvåning när det redan visade GRAVID 2-3!

Nu är det sluttestat!

Stort grattis!!!! Bruna flytningar här. Men inte tillstymmelse till annat.
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2016-05-26 12:25:32 följande:

Tack! Himla lycklig! 

Vilken dag är du på? 

Vet inte exakt. Några dagar kvar till äl här... :-P

Njut av känslan nu och lycka till
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Mina flickor är födda 10 och 12.

Har exakt samma tankar som er andra. Just nu är det ju bra som det är känner vi. Men en hoppsan är ju Välkommen ändå

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Hej tjejer! Längesedan som jag kikade in nu i väntan på mensen efter psprutestop.

Tog sista sprutan i februari. ..

Hela förra veckan var ja så öm i pattarna att jag knappt kunde ha bh. Fram till igår...

Igår på morgonen hade jag en ljusrosa flytning. Trodde mensen va på g. Så satte i en binda... ingenting alls på hela dagen!. .. supertrött hela tiden men har ändå svårt att somna. Idag har jag inte alls ont i brösten. Bara molvärk...

Efter flytningar så försvann bröstvärken direkt.

Har jag kanske haft äl? ?

Har hört att endel kan få en rosa flytning vid äl. Har haft ont i tjejmagen med...

Så drygt detta... speciellt eftersom vi har haft oskyddat i 5 månader och maken nu säger att jag borde ta abortpiller.... hur tänkte han där liksom?

Helt plötsligt ska vi absolut inte ha barn. ..

Var tvungen att skriva av mig. ..

Leia 2010-09-19
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)