Inlägg från: Nykär15 |Visa alla inlägg
  • Nykär15

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Sooff skrev 2017-01-02 20:32:38 följande:

Nu ligger jag med en kudde under rumpan och tänker inte resa mig upp på ett tag ????????

Planerar samma läge alldeles strax hahaha
  • Nykär15
    KiinaJ skrev 2017-01-02 22:34:33 följande:

Hej! Ny här. Jag har innan jul fått reda på att jag har pcos och har fått hem Letrozol till nästa mens (vilket jag hoppas inte blir). Undrar om du haft några biverkningar av medicinen? Jag är nervös och lite orolig. Tacksam för svar

Jag känner mig uppblåst och får lite extra ont vid ÄL, annars inget. Tror inte du behöver vara orolig! Jag tar dubbeldos.
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-06 07:49:12 följande:

Hej,

Håller lite låg profil just nu. Kommer nog bli med aktiv när det närmar sig BIM o all oro som tillkommer då hehe. Just nu bör jag ha äl här i dagarna enligt äl testerna. I mars har vi försökt i två år.. herregud.. två år av ångest.

Håller tummarna extra hårt för oss som försökt länge <3

Känner att jag är lite off i väntan på BIM, har liksom inga förhoppningar längre så känns så hopplöst känna efter en massa. När jag tar Lutinus så får jag massa grav.symptom som ändå inte stämmer. Har inte börjat med den ännu i denna cykel, är på ÄL+4 nu och börjar nog med den på ÄL+7. Ju närmare BIM jag kommer desto mindre längtar jag efter att testa..kanske mest för att man vet hur det känns att inte se ett skit på testen...undrar om man nånsin får se det magiska strecket igen känner jag,..
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-06 19:38:55 följande:

Är det nån mer här inne som lika galen som mig på att googla barnvagnsmodeller?! :))

Nej...hade bestämt mig för en i somras...vi tänkte beställt den efter kub för att få bra pris. Men ist blev allt skit på kub och sen dess har jag inte kollat nåt i bäbisväg... har en hel låda kläder jag sytt till en liten kommande..men inte sytt nåt sen dess heller. Innan våra plus sydde jag och även efter första MF, det höll hoppet uppe...men nu, nej fixar det inte.
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-06 23:17:40 följande:

Förstår att det blir extra svårt efter mf och det ni vart med om :(

Jag sydde oxå några bodys i början av bebisverkstan men nu känns det bara ledsamt att se dem.. har så många tyger till blivande bebis som jag knappt orkar se på. Tur jag kan tröstsy åt dom stora o mig själv..

Vilken vagn ville du ha ?

Minns faktiskt inte ens vilken vagn, kopplat bort den drömmen lite...tror det kan ha varit en Emmaljunga.

Jag har inte jätteont av att tänka på kläderna, att ha dem känns ändå lite hoppfullt, att vi inte får ge upp, nån gång ska ett barn få bära dem.

Däremot har jag inte sytt något varken till mig eller de större barnen...men flyttat mitt i allt under hösten med så tiden har varit knapp.

Vilken vagn vill du ha?
  • Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-07 11:54:47 följande:

Jag försöker att inte testa just för att jag blir så ledsen av att inte se det extra strecket eller pluset.. vrida o vända på testet i olika ljus. Näe fy för o testa

Jo jag vet...men behöver veta helst två dagar innan så jag kan sluta med Lutinus, annars förskjuts mensen vilket jag inte vill..lång väntan som det är.

Hade en rosa flytning idag...höjer ju hoppet lite då det stämmer bra i tid med äl+5, men kan likaväl vara slumpen och nåt annat...
  • Nykär15

ÄL+7 idag...

Vart och lämnat nytt TSH-prov..hoppas innerligt att det gått ner nu. Hon ville inte skriva ut mer Letrozol, har en omgång kvar efter denna men har det inte tagit sig på nästa heller så ska vi lägga en annan plan. Har haft kontakt med en annan klinik för att gå vidare med IVF då de inte gör det på den jag går hos nu...men hoppas så innerligt slippa den processen. Men vill samtidigt inte tappa tid då jag blir 40 om nån månad.

• Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-10 18:25:27 följande:

Bim -2 och mensen är på g.

Hur länge ska man orkar... :(

tappar helt sugen dessa dagar.. kanske blir bättre om två veckor..

Ska lämna blodprov nu under mensen för koll av hormoner på fertilitetskliniken. Och ev spermaprov..

vad händer om blodproverna är dåliga. Är det då man får såna hormonpreparat npgra av er äter?

Blä vad trist :( kram!

Skönt få ta proverna! Och ja, beroende på vad de visar så kan det hända du får mediciner för att stötta upp.
  • Nykär15
    FrökenNypon skrev 2017-01-15 22:37:06 följande:
    Beklagar verkligen! Måste va en hemsk upplevelse..

Orkide - ja jag tänker oxå som du.. jag harfått två friska barn på första försöken och nu går det inte.. ödet?

Mina två första kom med till på första försöken...blev gravid två ggr under 2016 men här är jag ändå...inte ett dugg närmare en gosig och helt underbar bäbis. Snart är det BF för vårt MA..känns skit att inte ha lyckats bli gravid igen. 

Men är ju bara att kämpa på och försöka se framåt, finns inte på min karta att ge upp än. Nu kör vi tredje omgången med Letrozol dubbelkur, tar det sig inte på denna så kommer vi starta upp IVF...klarar inte att tappa mer tid, fyller 40 år om några veckor bara. 

Negativt idag på BIM så bara att vänta på mensen. Slutade med Lutinus igår så kan ta en dag eller två för den att komma igång. 

• Nykär15
    Orkide skrev 2017-01-16 19:12:38 följande:
    Är rätt säker på att mensen kommer i veckan här också. Alla vanliga tecken inför mens har börjat dyka upp och inga "ovanliga" symptom. Så det är nog kört igen.

Mensen knackade på igår punktligt som få under kvällen, så idag är den igång. 

Så less...men bara skrapa ihop sig och blicka framåt, nästa helg är det äl igen...

Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)