-
Ja första dagen är värst, sen börjar man av nån konstig anledning börja räkna ner till ÄL igen. Men är samtidigt lite en paustid där jag känner jag helt kan släppa det och bara tänka på annat, just under mensen behöver jag inte leta symptom eller annat...en välbehövlig paus.Orkide skrev 2017-01-17 11:41:56 följande:Lika trist varje gång!!
-
Fy fan va segt...alltid samma besvikelse.Orkide skrev 2017-01-18 16:35:56 följande:
Jaha då har mensen börjat komma. Eländige mens!!
-
Nej teststrecket ska vara lika starkt eller starkare för att vara positivt :)AlexandraR skrev 2017-01-20 12:20:15 följande:
Tjejer, är detta ett positivt ÄL-test? Så lustigt, då jag började idag och förväntade mig inte ett positivt förns den 28/29..
-
Det är sant, men isf bör du ha följt hela din cykel en gång så du vet vart just du peekar.AlexandraR skrev 2017-01-20 14:22:52 följande:
Okej, det är mer jämnstarkt irl. Men läser man på www.testlagret.se/hur-veta-dag-stegring så behöver det nödvändigtvis inte vara precis lika starkt :)
-
Man ska unna sig och hämta kraft under mensen tycker jag!Orkide skrev 2017-01-21 11:17:45 följande:
Igår satte mensen igång rejält så får nog räkna igår som dag 1. Unnade mig lite god choklad och en romantisk-dramafilm igårkväll när sambon var ute.
Är på cd5 och idag hade vi ostbricka och champagne, välbehövligt, gott och romantiskt :) -
Jag får förresten UL på torsdag CD10 för att kolla äggen, sen även spruta för att ägglossa när de är mogna...livrädd det inte ska se bra ut, men måste veta än att testa månad ut och månad in och så kanske det inte ens mognar några vettiga ägg...
-
Orkide skrev 2017-01-21 21:18:01 följande:Jag ska kolla äggblåsorna på dag11. Men det är en annan gyn denna gång så vet inte hur mycket framtid jag kan prata.. ska också fråga om spruta tror jag. Vilken får du?
Ja eg blir det dag 11 för mig med, min mens börjar med en dag spottings och eg brukar jag räkna med den, men kliniken vill jag räknar första rikliga blödningsdagen som CD1 vilket jag då gör, men då har ju ÄL kommit på CD10 så därför kollar vi den dagen. Men vet ju aldrig om äggen släpper, det ser man ju tyvärr inte på äl-testen...så det ska bli både intressant men väldigt läskigt att se om äggen ser bra ut, livrädd faktiskt.
Vet inte vilken spruta jag får faktiskt...
-
Segt...bara nya tag...jhk88 skrev 2017-01-23 13:17:54 följande:
Fick mensen idag så nya tag nästa ÄL som borde bli runt 9/2 och BIM 23/2...
-
Runt 10 mm tror jag. Och så ska den vara treskiktad. Får hoppas att även den ser bra ut, men innan har den iaf vart fin så hoppas den är det nu med.Orkide skrev 2017-01-23 17:41:30 följande:Okej.
Hur tjock ska slemhinnan vara för att det ska vara mottaglig. Någon som vet? -
LeiaBus2010 skrev 2017-01-24 11:23:52 följande:
Bim -3!
Har inte varit inne på ett tag nu. Jag hade ju rosa flytningar i december. Nej gravtest på nyårsafton. Sedan dess har det lugnat sig med alla symtom. Tills för några dagar sedan då jag höll på att spy.
Idag gör det ont i ligament varje gång jag reser mig.
Kommer inte att testa den här månaden förens efter bim.
Hur går det för er alla?
Själv har jag fått nytt jobb!!! Ska bli skönt att slipa kvällar och helger som jag gör nu.
Är undersköterska men har fått jobb som barnskötare
Kul se dig igen!
Men har du fått nån mens emellan, förstår inte riktigt hur du menar! Håller tummarna för att det är en graviditet nu !