Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)

Syoss skrev 2015-07-07 10:42:49 följande:

Dag 16 och äntligen fick jag blinkade gubbe (hög fertilitet) på ägglossningstestet imorse! Dock långt ifrån positivt på vanliga sticka fortfarande men gött iaf att cb's test visar åt rätt håll nu. Hoppas på äl någongång denna vecka iaf.

Nu har du ett jättebra ägg. På mannen nu
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-07 13:04:50 följande:

En fråga... Kan man ha väldigt rikliga flytningar innan ägglossning? Har egentligen inte ägglossning förrän nästa vecka, men flytningarna tyder nästan på att jag har det nu? Nu blir jag orolig att jag missat ägglossningen... Jag som tänkte skippa testerna och allt... Suck

Kan ni inte ha sex idag då bara för att säkerhetsställa att ni inte missar äl?
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-07 21:46:09 följande:

Jo absolut! Var ovh köpte tester och jag fick en glad gubbe idag... Hur är det möjligt? När jag inte ska ha det förrän nösta vecka??

Jaa du. Säker på att det var mensen du fick då? Ta ett grav.test ifall att. Annars väldigt tidig äl??
  • Orkide

misslina: Visste inte heller att man kunde få äl så tidigt. Men jag skulle nästan ta ett grav test ifall att. O är det negativt skulle jag fortsätta med äl test.. Lycka till hur du än gör

vilseipannkakan: Jag jobbar som förskollärare. Har tänkt jobba 90% i höst när minsta börjar förskolan i aug. Jag har inte tänkt så mycket på hur man hinner allt jag tror bara att man anpassar sig

Syoss: Jag litar nog mer på cb's. Men du får väl fortsätta med testerna o mys på så fort ni kan så ni inte råkar missa

• Orkide
    Elyssa81 skrev 2015-07-08 20:52:13 följande:

Jag måste få rådfråga er. Plussade i söndags. Fått svagare på gravtesterna och sen negativt. Ingen blödning. På gyn tyckte de att det var jättekonstigt! Ska dit imorgon EM. De sa att om jag får en blödning och har ont skulle jag söka akut. Jag förstår inte riktigt? Någon som vet...

Åh så konstigt. Ingen aning hur de kan bli så. Har du tagit med morgonurin? Kanske det varit för utspätt. Hoppas det inte är missfall :( Håller tummarna för er o förstår att det måste vara så jobbigt att inte veta.. Stor Kram
  • Orkide
    vilsenipannkakan skrev 2015-07-09 15:45:09 följande:
    Den glädjen var väldigt kort. Jag tog ett cb nu imorse som visade gravid 1-2 veckor. Några timmar senare var det lite blod i flytningarna och jag har ordentlig mensvärk.
    Så då är det väl bara att invänta missfallet. Suck, skulle aldrig ha testat så tidigt. Jag o maken hade redan börjat fantisera om hur det skulle vara med ett tredje barn...
    Känner mig väldigt låg just nu.
    Beklagar verkligen!!

Jag har åkt på semester med dålig mottagning. Kallt o regnigt väder så trist. Men skönt att komma bort från Sthlm och boni hus lite. Synd att svärmor bor fem min bort
  • Orkide

Syoss: nu är det väntan till BIM då Den längsta jobbigaste vänteperioden enligt mig.

Alla ni som mår illa/trötthet pga graviditet: Hoppas ni snart kan njuta fullt ut av era graviditeter

Själv vet jag att jag kommer bli ordentligt ledsen om jag inte plussar nästa vecka. Jag bara vet att jag kommer bli så deppig.
    Två dagar på rad har jag drömt om det nu o jag blir tokig. Jag har aldrig drömt en sanndröm o det känns inte som att det kommer ske :-/

• Orkide
    NellieMeja skrev 2015-07-13 11:48:34 följande:

Plussade igår. Så glad. Men orolig för missfall efter förra månadens missfall. Men DET ska lyckas å bli underbar liten bebis i mars.

Grattis! Skönt att det gick så fort
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-13 13:28:27 följande:
    Jo man ska hålla sig sysselsatt så går tiden fortare :).

14 dagar efter mensens första dag kom ägglossningen. Men enligt min app och tidigare ägglossning så ska den egentligen komma nu i morgon. Jag har en cykel på 35 dagar...

Hur gamla var dina barn? Jag har en 08 och en 10
    Din cykel kommer troligtvis vara lite kortare denna gång. Tiden men äl o mens brukar vara konstant medan tiden mellan mens o äl kan variera. Men det kanske är något positivt?

Jag är inne och läser varje dag här men har så dålig mottagning på landet så det är så segt. Någon annan som är så trött på detta sommarväder? :-/
  • Orkide
    misslina skrev 2015-07-14 08:03:02 följande:
    Tack för svar:)

Trodde jag hade listat ut hur min kropp fungerar men icke haha
    Men absolut är det positivt... Väntan blir kortare.
    Hur går det för dig?
    Tror tyvärr mensen kommer i helgen.. Börjat få mina "inför mensen symptom" Känns inge vidare.
Svar på tråden Nån mer som planerar nr tre och vill följas åt :)