• caesar

adhd?

Mig kan du fråga vila frågor du vill inga är för många eller dumma.

Jag har 4 pojkar på 10, 9, 7 och snart 2. 
    Äldsta fick sin ADHD diagnos när han va 7.
    9 åringen fick nu i december.
    Vi väntar på att få utreda 7 åringen som har akut jobbigt hemma och i skolan.
    Går i perioder men oftast är det någon som har utbrott eller annat bråk.
    Själv så är jag i starten på utredning oxå för jag vet att jag har det med.
    Allt kom på plats om mig själv när äldsta fick diagnosen. Man kände igen sig i hans beteende på mig själv.
    Vi medicinerar dom två äldsta det är det bästa vi har gjort. När 10 åringen började med medicin så fick vi en helt ny kille. En harmonisk lugn och han mår mycket bättre. Men vi har fått gå igenom många olika innan man hittar rätt. 
    som sagt fråga på

• caesar

I skolan kan dom inte sitta sill, springer runt leker pajas mm.
    svårt att lysna. börja med uppgifter och avsluta är svårt.
    Men det är mycket bättre nu när han är medicinerad. Kan koncentrera sig bättre och sitta still.
    Förut när han har blivit arg i skolan brukar han sticka även utan skor ifrån skolan men brukar komma tillbaka när han har lugnat ner sig.

Sonen som går i 1:an som vi väntar på utredning kan inte sitta still på lektionerna stör alla i klassen, har inte kläckt läs och skriva ännu och har svårt med det så då blir det nog ännu svårare att sitta still och läsa, skriva på lektionen när man inte förstår hur man gör. Känns som han är mer i 4 års ålder i sättet att vara.

Hemma är det bråk mellan syskon eller oss föräldrar. 
    Man måste förbereda om skare som ska hända och påminna om 5 min om det så det inte blir sån stora bråk om att gå och borsta tänder, lägga sig mm

Dom kan vara speedade, kan inte sluta med det dom håller på med.

nu med äldsta sonen har svårt med hygienen vill inte duscha borta tänder mm 
    Det blir ofta bråk om det.

Svar på tråden adhd?